728 x 90

فراخوان به تحقیق درباره چگونگی جان باختن یکی از زندانیان قیام دیماه ۹۶ در زندان همایون شهر

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

 

فراخوان به تحقیق درباره چگونگی جان باختن یکی از زندانیان قیام دیماه ۹۶ در زندان همایون شهر

زندانی شورشی مهدی صالحی پس از محروم شدن از امکانات و رسیدگیهای پزشکی به‌نحو مشکوکی جان باخت

 

روز پنجشنبه ۲۵فروردین۱۴۰۱، زندانی سیاسی مهدی صالحی ۳۶ساله اهل یزدانشهر که در جریان قیام دیماه ۱۳۹۶ دستگیر شده بود، بر اثر شدت فشارهای دژخیمان و محروم ساختن وی از امکانات و رسیدگیهای درمانی در زندان همایون‌شهر اصفهان به‌نحو مشکوکی جانباخت. پیکر این زندانی شورشی صبح امروز در یزدانشهر تحت کنترل نیروهای امنیتی به خاک سپرده شد. نیروهای سرکوبگر از برگزاری مراسم تشییع توسط خانواده جلوگیری کردند.

 

مهدی در دیماه ۱۴۰۰ نیز به‌دلیل تزریق داروی اشتباه و هم‌چنین تأخیر در اعزام به بیمارستان دچار سکته مغزی شده بود و مدتی در کما به‌سر برد. او که از جوانان دلیر و خوشنام یزدانشهر بود، در قیام دیماه ۹۶، در حین کمک به یکی از دوستانش که مورد اصابت گلوله جانیان خامنه‌ای قرار گرفته بود دستگیر شد. مهدی همراه با ۴ زندانی دیگر قیام ۹۶، در بهمن ۹۸ توسط شعبه دوم بیدادگاه ضد انقلاب اصفهان به اتهام آخوند‌ساخته «محاربه» به اعدام محکوم شد.

زجرکش کردن زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی در اثر محروم کردن آنها از امکانات و رسیدگیهای پزشکی یک روش روتین در زندانهای فاشیسم دینی حاکم بر ایران است که از قیام۹۶ تاکنون دهها قربانی به‌جای گذاشته است.

 

مقاومت ایران این جنایت وحشیانه را قویاً محکوم نموده و دبیرکل، کمیسر و شورای حقوق‌بشر و گزارشگران ذیربط ملل متحد را به تشکیل یک هیأت بین‌المللی برای تحقیق پیرامون چگونگی جان باختن مهدی صالحی و دیگر زندانیانی که در زندانهای رژیم آخوندی زجرکش شده یا به‌نحو مشکوکی به‌قتل رسیده‌اند فرامی‌خواند. پرونده نقض وحشیانه و سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران باید به شورای امنیت ملل متحد ارجاع و سرمداران رژیم به‌ویژه خامنه‌ای و رئیسی و اژه‌ای به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در برابر عدالت قرار گیرند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶فروردین۱۴۰۱ (۱۵ آوریل ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/91825643-00b1-4150-a938-071f65b36b0c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات