728 x 90

فراخوان به اقدام جهانی جهت آزادی نفتکشهای ربوده شده توسط رژیم ایران

کشتی نفتکش
کشتی نفتکش

دولت یونان؛ روز پنجشنبه ۱۲خرداد از جامعه جهانی خواستار اقدام جامع جهت آزادسازی خدمه و دو نفتکش ربوده شده این کشور توسط پاسداران رژیم ایران شد.
یوآنیس پلاکیوتاکیس، وزیر کشتیرانی یونان؛ پیرامون این فراخوان گفت: «ما از همه کشورها می‌خواهیم تا برای پایان دادن به این رویداد غیرقابل قبول و اطمینان از عدم تکرار آن، دست به اقدام بزنند».
وی در ادامه افزود: «توقیف دو نفتکش توسط سپاه پاسداران یک «تهدید» برای امنیت کشتیرانی و تجارت است و بر فعالیت مهم‌ترین نمایشگاه کشتیرانی و تجارت دریایی پوسایدونیا در یونان با حضور ۱۹۰۰شرکت از ۹۰کشور جهان «سایه‌ای» از تردید انداخته است».
این در حالی است که روز دوشنبه؛ آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه آمریکا نیز با غیرقابل توجیه خواندن اقدام رژیم ایران در ربودن دو نفتکش یونانی آنرا محکوم کرد.
از سویی دیگر فرانسه و اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌های جداگانه‌ای ضمن ابراز نگرانی عمیق از ربوده شدن نفتکشهای یونانی این اقدام رژیم ایران را محکوم کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ec899ce-dd2e-4fd7-a561-adc49c8f0595"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات