728 x 90

فراخوان برای نجات جان ۶زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان شیبان اهواز

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران - زندان شیبان اهواز
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران - زندان شیبان اهواز

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فراخوان برای نجات جان ۶زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان شیبان اهواز

اعدام جنایتکارانه ۱۴ زندانی در ۴روز و انتقال شمار بیشتری از زندانیان به انفرادی برای اعدام

 

در بحبوحه مانور عفو خامنه‌ای، قضاییه جلادان روز ۲۵بهمن در یک اقدام جنایتکارانه ۶زندانی سیاسی از هموطنان عرب را در زندان شیبان اهواز، به اعدام محکوم کرد.

دژخیمان خامنه‌ای در روزهای ۲۳ تا ۲۶بهمن‌ماه، دست‌کم ۱۴زندانی را در زندانهای گرگان، قزوین، ارومیه، اراک، مرکزی کرج، نیشابور و گوهردشت حلق‌آویز کردند. همزمان در روزهای ۲۴ و ۲۵بهمن‌ماه، ۱۲زندانی در گوهردشت و ۵زندانی در ایلام جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی منتقل شدند.

چهارشنبه ۲۶بهمن دو زندانی در زندان گوهردشت، سه‌شنبه ۲۵بهمن دو زندانی به‌نام‌های میلاد جاجویی خانیک و محمدعلی اختری کهلان در زندان مرکزی ارومیه، یک زندانی به‌نام مهدی دوستاری و دو زندانی دیگر در زندان مرکزی کرج و سه زندانی دیگر در زندان مرکزی اراک و یک زندانی به‌نام پرویز فروتنی در زندان نیشابور به‌دست دژخیمان خامنه‌ای به‌دار آویخته شدند. دوشنبه ۲۴بهمن دو زندانی به‌نام‌های احمد ثمری و بهزاد علیرضایی در زندان مرکزی قزوین و روز یکشنبه ۲۳بهمن سیروس غلامعلی در زندان مرکزی گرگان به‌دست جلادان خامنه‌ای اعدام شدند.

مقاومت ایران بار دیگر جامعه بین‌المللی را به اقدام فوری و مؤثر برای ممانعت از اعدام زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی محکوم به اعدام در زندان شیبان اهواز فرا می‌خواند و خواستار احاله پرونده جنایات رژیم به شورای امنیت ملل متحد و قرار دادن سردمداران رژیم به‌ویژه خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌ای و سرکردگان پاسداران به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل کشی، در برابر عدالت می‌باشد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۷بهمن ۱۴۰۱ (۱۶ فوریه ۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d0ad0140-60ab-4b3a-9b7a-f2e6c30272bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات