728 x 90

قیام در عراق - جوانان انقلابی اتوبانهای نجف به کربلا - کوفه و دیوانیه را بستند + فیلم

این خبر تکمیل  می‌شود.

 

  • جوانان انقلابی در نجف اتوبانهای این شهر به  کربلا - کوفه و دیوانیه را مسدود کردند.
  • در کربلا مردم و جوانان قیام کننده با نیروهای امنیتی درگیر شدند.
  • مردم  ناصریه از حالا مسیرها و اتوبانها را برای  مسدود کردن آماده‌سازی می‌کنند. 
  • در کوت  مردم در  میدان تظاهرات این  شهر تجمع کردند و حمایت خود را از مردم ناصریه برای دادن  مهلت به حکومت فاسد اعلام کردند.

 

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر اعلام کرد در حمایت از فراخوان انقلابیون ناصریه و پایان مهلت یک هفته‌یی به دولت فاسد عراق، از روز دوشنبه ۳۰دی۹۸ جوانان انقلابی در بغداد و استانهای بپا خاسته بابل، قادسیه، ذی‌قار، میسان، واسط، مثنی و بصره بزرگ شروع به بستن اتوبانها و جاده‌های اصلی می‌کنند.

 

در بیانیه کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر آمده است: 

روز دوشنبه پایان زمان یک هفته‌یی است که انقلابیون ناصریه به‌عنوان موعد اجرای خواسته‌های مردم، از قبل اعلام کرده‌اند. این خواسته‌ها توسط دولت فاسد اجرا نشده است چرا که این دولت در طول ۱۷سال گذشته همواره خواسته‌های مردم شریف عراق را که از ظلم و مصیبتهای دم و دنبالچه‌های رژیم ایران اعم از قتل و آدم‌ربایی و تروریسم و تحقیر رنج برده‌اند، بی‌پاسخ گذاشته است.

شایان تأکید است که انقلابیون در میدانهای عزت و شرف، به اندازه یک سرسوزن از تلاش مستمر در تحقق خواسته‌های عادلانه مردم عقب نخواهند نشست. این خواسته‌ها در برگیرنده سرنگونی رژیم سهمیه‌ای فرقه‌گرای شکست‌خورده با تمامی ارگانهایش، رؤسای سه قوه و پارلمان و دولت فاسد منطقه سبز و تشکیل دولت نجات ملی شامل شخصیتهای مستقلی است که در هیچ منصب اجرایی یا قانونی از سال ۲۰۰۳تاکنون مشارکت نداشته و به هیچیک از این احزاب فاسد وابسته نبوده‌اند.خواسته‌های فوق هم‌چنین شامل اجرای انتخابات آزاد و سالم تحت نظارت ملل ‌متحد مطابق قانون انتخابات منصفانه جدید که تمامی مردم عراق را نمایندگی کند و پایان دادن به احزاب مزدور ایران می‌باشد که باعث فساد و چپاول عراق به نفع اربابان خود در قم و تهران شده‌اند.

در مرحله آتی تظاهرات مسالمت‌آمیز ادامه خواهد یافت و به‌زودی انقلابیون تلاش خواهند کرد که شیوه‌های مسالمت‌آمیز شدیدتر از بستن جاده‌ها که از تاریخ فوق‌الذکر (دوشنبه) شروع خواهد شد را بکار گیرند. این شیوه‌ها تا تحقق تمامی خواسته‌ها و این‌که منتخبان فاسد داوطلبانه و در اسرع وقت مجبور به ترک حاکمیت شوند، ادامه خواهد یافت.

شکوه و جاودانگی از آن انقلاب اکتبر است... با امید به بهبودی فوری برای مجروحان و آزادی مفقودین مان.

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر

فراخوان کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر به بستن اتوبانها در بغداد و استانهای بپا خاسته عراق

فراخوان کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر به بستن اتوبانها در بغداد و استانهای بپا خاسته عراق

 

به گزارش آسوشیتدپرس، پلیس و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در بغداد روز گذشته در بغداد، اقدام به شلیک گاز اشک‌آور و پرتاب بمبهای صوتی برای متفرق کردن قیام کنندگانی در پل سنک کردند.

به‌گفته یکی از فعالان عراقی در این درگیری دو تن کشته و دست‌کم ۲۵تن مجروح شدند.

یکی از معترضان در اثر اصابت تیر به سینه‌اش جان خود را از دست داده و شماری دیگر از معترضان نیز در زدو خورد با نیروهای امنیتی زخمی شدند. برخی از تظاهر کنندگان در اثر پرتاب گاز اشک‌آور دچار حالت خفه‌گی شدند.

کشته شدن یکی از قیام‌کنندگان به‌نام حسن هادی زیدی در پل سنک توسط شبه‌نظامیان عراقی

کشته شدن یکی از قیام‌کنندگان به‌نام حسن هادی زیدی در پل سنک توسط شبه‌نظامیان عراقی

 

بر اساس آخرین آمارهای غیررسمی از آغاز قیام جوانان در عراق تاکنون بیش از ۴۰۰نفر کشته و حدود ۲۰هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

فعالان عراقی از استانهای مختلف و برای حمایت از قیام مردمی در این کشور به میدان التحریر در بغداد آمده بودند.

شماری از معترضان نیز در برابر وزارت آموزش تجمع کرده تا نسبت به تهدیدات این وزارتخانه درباره رسیدگی به پرونده‌های دانشجویان اعتصاب کننده از تحصیل و پیوستن آنها به خیزش عمومی این کشور، اعتراض کنند.

در استانهای جنوبی عراق نیز تظاهر کنندگان به تحصنهای خود در میادین و خیابانهای اصلی شهرها ادامه دادند. قیام‌کنندگان فراخوان دادند که از روز دوشنبه مسیرها و جاده‌ها را در حمایت از قیام‌کنندگان ناصریه بسته و به اعتصاب عمومی فراخوان دادند.

در همین راستا استانهای جنوبی عراق نیز شاهد بسته شدن راه‌ها و خیابانهای اصلی و ارتباطی میان شهرهای جنوب این کشور با بغداد بود.

 

مدیر مرکز ثبت جنایتهای جنگی در عراق اعلام کرد عوامل رژیم ایران عامل ترور هدی خضیر پرستار ۲۳ساله عراقی هستند که لحظاتی بعد از خروج از میدان اعتصاب در کربلا ترور شد. وی افزود این ترور توسط شبه‌نظامیان عصائب و کتائب انجام شده است..

ترور هدی خضیر به‌دنبال ترور فعالان معروف تظاهرات در شهرهای بابل و ناصریه در روزهای اخیر صورت گرفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/abc47074-91ca-4cac-b2a4-e7d951884444"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات