728 x 90

فراخوان آمریکا به لیست‌گذاری کامل حزب‌الله به‌عنوان یک سازمان تروریستی توسط اتحادیه اروپا

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

سایت کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا نوشت: روز پنجشنبه ۶مردادماه قرار است لایحه ۵۵۸ «درخواست از اتحادیه اروپا برای شناسایی کامل حزب‌الله به‌عنوان یک سازمان تروریستی» در کمیته روابط خارجی کنگره به رأی گذاشته شود. در لایحه ۵۵۸ آمده است:

در حالی که در آوریل ۱۹۸۳، یک حمله تروریستی حزب‌الله علیه سفارت ایالات متحده در بیروت، ۶۳نفر را کشت.
با توجه به این‌که، در اکتبر ۱۹۸۳، یک حمله تروریستی حزب‌الله علیه ایالات متحده و پادگان فرانسوی نیروهای چندملیتی در لبنان، ۲۴۱ آمریکایی و ۵۸ سرباز فرانسوی را کشت.
با توجه به این‌که، در ژوئیه ۲۰۱۲، یک حمله تروریستی حزب‌الله، که توسط یک عامل با تابعیت فرانسوی، در بورگاس، بلغارستان انجام شد، ۵ گردشگر اسراییلی و ۱ بلغاری را کشت.
در حالی که در مارس ۲۰۱۳، یک عامل سوئدی-لبنانی حزب‌الله در قبرس به‌دلیل طراحی حملات تروریستی علیه گردشگران اسراییلی محکوم شد.
در حالی که در ژوئن ۲۰۱۵، یک عامل حزب‌الله به‌دلیل ذخیره بیش از ۸تن نیترات آمونیوم در قبرس به 6سال زندان محکوم شد.
در حالی که، در دسامبر ۲۰۱۵، قانون جلوگیری از تأمین مالی بین‌المللی حزب‌الله در سال۲۰۱۵ (قانون عمومی ۱۱۴–۱۰۲) در ایالات متحده به قانون تبدیل شد و تحریم‌های بخش مالی علیه حزب‌الله را گسترش داد تا مؤسسات مالی خارجی را مجبور به خودداری از حمایت از گروه تروریستی کند.
در حالی که در ماه مه ۲۰۱۸، وزارت خزانه‌داری محمد ابراهیم بزی، سرمایه‌دار حزب‌الله را تحریم کرد و ۵ شرکت او از جمله گروه تجارت انرژی بلژیکی را در فهرست سیاه قرار داد.
در حالی که در اکتبر ۲۰۱۸، پلیس فرانسه به ظن حمایت از حزب‌الله، مسدود کردن منابع مالی این سازمان و ضبط سلاحهای غیرقانونی به مرکز زهرا اسلامی حمله کرد.
در حالی که در ژوئیه ۲۰۱۹، وزارت خزانه‌داری ۲عضو پارلمان لبنان که مورد حمایت حزب‌الله هستند، امین شری و محمد رعد را در لیست سیاه تروریسم قرار داد و اعلام کرد که حزب‌الله از قدرت پارلمانی خود برای پیشبرد فعالیت‌های خشونت‌آمیز خود استفاده می‌کند.
در حالی که در آوریل ۲۰۲۰، آلمان از بیش از ۱۰۵۰نفر مشکوک به ارتباط با حزب‌الله تحقیق کرد.
در حالی که گزارش وضعیت تروریسم و ​​روند اتحادیه اروپا در ژوئن ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که حزب‌الله 'مظنون به قاچاق الماس و مواد مخدر و پولشویی از طریق تجارت خودروهای دست دوم است' و در این گزارش هم‌چنین آمده است که 'تحقیقات با دشواری نشان‌دادن این موضوع روبه‌رو هستند. ' وجوه جمع‌آوری شده به شاخه نظامی سازمان منتقل می‌شود.

در حالی که مجلس نمایندگان قبلاً با تصویب قطعنامه ۳۵۹ مجلس در اکتبر ۲۰۱۷ از اتحادیه اروپا خواسته بود که حزب‌الله را به‌طور کامل به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند.

تصمیم گرفته شد که مجلس نمایندگان:

افزایش و ادامه همکاری بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا (EU) در زمینه خنثی کردن فعالیت‌های جنایتکارانه و تروریستی حزب‌الله را تحسین می‌کند و حمایت خود را از آن اعلام می‌کند...

اتحادیه اروپا را تشویق می‌کند که در همآهنگی با ایالات متحده تحریم‌هایی علیه تروریستهای وابسته به حزب‌الله اجرا کند... .

از اتحادیه اروپا مصرانه می‌خواهد حزب‌الله را در تمامیت‌اش به‌عنوان یک سازمان تروریستی لیست‌گذاری کند و از طریق موارد زیر فشار بر این گروه را افزایش دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a8ac7613-65ad-418d-a7c7-386dbf90fa49"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات