728 x 90

فایننشال تایمز: ایران با اعدام سریع دوم در برابر اعتراضات موضع سختی اتخاذ می‌کند

اعتراضات در ایران
اعتراضات در ایران

فایننشال تایمز روز پنجشنبه ۲۴ آذر طی مقاله‌یی به موضوع اعتراضات و اعدام‌های جنایت‌آمیز رژیم اشاره دارد و می‌نویسد: ایران با اعدام سریع دوم در برابر اعتراضات موضع سختی اتخاذ می‌کند؛ اعدام در ملأعام نشان از ناسازگاری مقامات پس از ماهها تظاهرات دارد.

این روزنامه نوشت: در ساعات اولیه روز دوشنبه، مجیدرضا رهنورد، یک معترض در شهر مذهبی مشهد در ملأعام به‌دار آویخته شد. این اقدام نشانه‌ای آشکار از قصد ایران برای سرکوب تظاهراتی است که در ماههای اخیر کشور را فراگرفته است.

رهنورد، دومین معترضی که از زمان شروع تظاهرات در اواسط سپتامبر اعدام شد، کمتر از یک ماه پس از دستگیری به‌دلیل قتل دو افسر امنیتی به اعدام محکوم شد که به‌طور غیرعادی برای سیستم قضایی ایران که به‌طور معمول کند بود، سریعاً قصاص شد.

لیلا، نظافتچی ۴۳ساله که در شهر کرج، در غرب پایتخت تهران زندگی می‌کند، از لحظه‌ای که خبر حلق‌آویز شدن را شنید، گفت: «در خانه فریاد می‌زدم و فکر می‌کردم بچه‌هایم می‌توانند بعدی باشند. در روستای ما حکم یک قاتل به مدت هشت سال تعلیق شد تا این‌که خانواده مقتول او را عفو کردند. چگونه می‌توان این جوانان را به این سرعت به‌دار آویخت؟»...

برای لیلا، علت کوتاهی رژیم در فراهم کردن آینده اقتصادی برای جوانان است. او گفت: «پسر ۱۸ساله من تا چند ماه پیش می‌پرسید «آیا کار پیدا می‌کنم؟» اما حالا می‌پرسد «آیا زنده می‌مانم؟» این چیزی است که دارد مرا می‌کشد.

لیلا گفت: «این مثل جبهه جنگی است که یک فرد مجروح می‌شود و برای معالجه به عقب منتقل می‌شود اما به خط مقدم برمی‌گردد. اعتراضات دوباره تشدید خواهد شد. رژیم با این اعدامها بدون شک دشمنان بیشتری پیدا می‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8e60076e-525e-4f71-986a-cfd2daa41d7e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات