728 x 90

فاکس نیوز: گفتگو با اعضای واحدهای مقاومت مجاهدین خلق (کانونهای شورشی) در ایران

کانون شورشی
کانون شورشی

فاکس نیوز نوشت: معترضان ایرانی به‌طور انحصاری با فاکس نیوز دیجیتال جمعه ۸مهر صحبت کردند تا خشم خود را علیه رژیم ایران در کشورشان و هم‌چنین از آنجایی که خامنه‌ای «مردم ایران را نمایندگی نمی‌کند»، تمایل به برکناری او از مقام رهبری ایران را بیان کنند.

لیلا، معلم ۴۲ساله در مشهد، ایران، توضیح داد: "ما می‌خواستیم نه تنها به رژیم نشان دهیم، بلکه می‌خواهیم مردم در سراسر جهان [بدانند] - مردم ایران این رژیم را رد می‌کنند و می‌خواهند سرنگون شود."

وی ادامه داد: «هدف نهایی و آرزو و خواسته نهایی ما سرنگونی رژیم در تمامیت آن است و ما برای تحقق این امر بسیار بسیار مصمم هستیم. ما می‌خواهیم صدایمان شنیده شود و من به شما اطمینان می‌دهم که این رژیم را سرنگون خواهیم کرد». لیلا یکی از اعضای واحدهای مقاومت وابسته به مجاهدین خلق است.

اعتراضات در مراسم تشییع جنازه مهسا امینی، ۲۲ساله، پس از مرگ او در حالی که در بازداشت پلیس ارشاد بود، آغاز شد، پلیس ادعا می‌کند که او فقط پس از دستگیری به کما رفته است. اما خانواده او و برخی شاهدان گفتند که شواهدی دیده‌اند که نشان می‌دهد پلیس او را زده است.

بنا بر گزارش سازمان مجاهدین خلق ایران، از پنجشنبه شب، اعتراضات به ۱۶۴شهر گسترش یافت و ۳۰۰نفر کشته و ۱۵۰۰۰نفر دیگر دستگیر شدند. فاکس نیوز دیجیتال نتوانست این اعداد را تأیید کند، اما رسانه‌های دیگر از حداقل ۱۰۰شهر با اعتراضات و دهها کشته تا این هفته خبر داده‌اند.

ایران در چند سال گذشته شاهد تعداد فزاینده‌یی از اعتراضات بوده است، اما اعتراضاتی که با مرگ امینی آغاز شد، برای شهروندان متفاوت است - هم از نظر دامنه، با نقش برجسته‌یی که زنان در آن برعهده دارند، و هم از نظر شدت واکنش رژیم.

ریحانه، ۱۹ساله، اهل تهران، گفت: «خیلی، خیلی خشن‌تر، خیلی شدیدتر بود. نه تنها از نظر تعداد نیروهایی که داشتند - پلیس ارشاد، نیروهای امنیتی، مأموران لباس شخصی، و دیگران - بلکه رفتار آنها نیز بسیار خشن، بسیار شرورانه‌تر، و بسیار بیرحمانه، بسیار بی‌رحمانه‌تر از قبل بود».

او اضافه کرد: "آنچه در دو روز گذشته در تهران دیدم، آنها قیام کردنده‌اند. من خودم در این تظاهرات شرکت کرده‌ام... آنچه که دیده‌ام، شجاعت و شهامت مثال زدنی است، به‌ویژه به این دلیل که قیام توسط زنان رهبری می‌شود."

ریحانه نیز مانند لیلا یکی از اعضای واحدهای مقاومت مجاهدین خلق است: «ما می‌خواستیم نه تنها به رژیم، بلکه به مردم سراسر جهان نشان دهیم: مردم ایران این رژیم را رد می‌کنند».

این زنان پس از سخنرانی ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل با فاکس نیوز دیجیتال صحبت کردند. رئیسی ظاهراً در «کمیسیون مرگ» در سال۱۹۸۸ که منجر به کشته شدن هزاران مخالف سیاسی شد، نقش داشت.

[این خانم]از مشهد پرسید که چرا دولتهای غربی به رئیسی اجازه دادند در سازمان ملل صحبت کند و نشان ندادند که «در کنار مردم ایران ایستاده‌اند».

او گفت: "کجاست... آزادی و حمایت [در] حمایت از این جنایتکار؟ و دست او به خون هزاران نفر آلوده است، به‌ویژه در قتل‌عام سال۱۹۸۸."چرا آنها... او را محاکمه نمی‌کنند و او را مورد حسابرسی قرار نمی‌دهند؟"

این خانم از مشهد برای اولین بار دو سال پیش به تظاهرات پیوست، اما او احساس می‌کند که این تظاهرات متفاوت است، زیرا مردم دیده‌اند که خامنه‌ای و رژیم او چقدر "بی شرم" هستند و باعث شده مردم با سنین و خواستگاههای مختلف در سراسر کشور به خیابان‌ها بیایند.

ریحانه گفت نمونه‌هایی از اعتراضات قبلی وجود دارد که منجر به تغییر رژیم شده است و مردم دلیلی ندارند که باور کنند این اعتراضات نمی‌تواند آنطور باشد.

او گفت: «ما در مبارزه‌مان... جان خود را در کف دستمان گرفته‌ایم، حاضریم جان خود را فدا کنیم، و تا آخر برای برقراری آزادی در ایران و (برانداختن) بنیادگرایی وحشتناک موجود مبارزه خواهیم کرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4be39352-fa8c-4c9e-b9b6-ccb7dcb2a256"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات