728 x 90

فاکس نیوز: سناتورهای جمهوری‌خواه توافق ۶میلیارد دلاری بایدن با رژیم ایران را «باج» و «سابقه خطرناک» نامیدند

سناتورها تیم اسکات، مارشا بلکبرن و لیندزی گراهام
سناتورها تیم اسکات، مارشا بلکبرن و لیندزی گراهام

فاکس نیوز روز ۳۱مرداد ۱۴۰۲ نوشت: سناتورهای جمهوری خواه توافق ۶میلیارد دلاری بایدن با رژیم ایران برای آزاد کردن آمریکاییها را «باج» و «سابقه خطرناک» نامیدند.
بیش از ۲۰سناتور جمهوریخواه با ارسال نامه‌یی به کاخ‌سفید نگرانی خود را در مورد مذاکرات رژیم ایران و آمریکا مطرح کردند.

بر اساس نامه‌یی که روز جمعه به کاخ‌سفید ارسال شد، رهبران ارشد جمهوری خواه می‌گویند تصمیم دولت بایدن برای آزاد کردن ۶میلیارد دلار از داراییهای مسدود شده به ایران در ازای آزادی پنج اسیر آمریکایی، یک سابقه فوق‌العاده خطرناک ایجاد می‌کند.

سناتورها تیم اسکات، R-S. C، مارشا بلکبرن، R-Tenn، و لیندزی گراهام، R-S. C، روز جمعه در نامه‌یی که توسط بیش از ۲۰ سناتور جمهوری خواه امضا شد گفتند: «در حالی که ما قاطعانه معتقدیم که ایالات متحده باید از هر منبع مناسب برای تضمین آزادی شهروندان آمریکایی که به‌طور نادرست در خارج از کشور بازداشت شده‌اند استفاده کند، این تصمیم یک سابقه فوق‌العاده خطرناک را تقویت می‌کند و رژیم ایران را قادر می‌سازد تا فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خود را در سراسر خاورمیانه افزایش دهد».
سناتورها هم‌چنین خواستار یک جلسه توجیهی حضوری با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و پاسخ‌های کتبی ظرف ۳۰روز برای تأیید این‌که آیا آزادسازی دارایی‌های ایران، که در ابتدا در مؤسسات مالی کره جنوبی تحت تحریم‌های ایالات متحده مسدود شده بود، مغایر با سیاست ایالات متحده است، شدند...
سناتور مارشا بلک‌برن گفت که پرداخت ۶میلیارد دلاری تنها برانگیختن فعالیت‌های تروریستی رژیم ایران است و جان بیشتر شهروندان ما را به خطر می‌اندازد.

او روز سه‌شنبه در بیانیه‌یی به فاکس نیوز دیجیتال گفت: «همه می‌خواهند ببینند آمریکایی‌ها سالم به خانه‌های خود بازگردند، اما این کار باید بدون دادن امتیاز از امنیت آینده کشورمان انجام شود». شما با تروریستها مذاکره نمی‌کنید، آنها را تحت فشار قرار می‌دهید و بر قدرت ملت ما تأکید می‌کنید»... .
این اولین بار نیست که دولت ایالات متحده چنین معامله‌ای را انجام می‌دهد. در دولت اوباما در سال ۲۰۱۶، ۴۰۰میلیون دلار پول نقد در ازای آزادی چهار زندانی آمریکایی در تهران به ایران منتقل شد.
سناتورها گفتند که در آن زمان هشدار دادند که اقدام اوباما مشخص کردن قیمت برای جان آمریکاییها خواهد گذاشت. 

در این نامه آمده است: «هفت سال بعد، دولت کنونی باج به بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان به ارزش حداقل ۱۵برابر پرداخت می‌کند که این امر نقض دیگری از سیاست دیرینه «عدم امتیاز دادن» ایالات متحده است... .
سناتور جمهوری خواه چاک گراسلی از آیووا در حساب توئیتری خود گفت: این پول زیادی برای تأمین مالی تروریسم بیشتر است + احتمال گروگان گرفتن آمریکاییها در آینده را بیشتر می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1917ab7a-2c15-426f-bb04-bfd276f2bab7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات