728 x 90

فاکس نیوز: رژیم ایران در مسموم کردن صدها دانش‌آموز برای سرکوب اعتراضات دست داشت

دانش ‌آموزان مدرسه معراج اردبیل
دانش ‌آموزان مدرسه معراج اردبیل

فاکس نیوز در گزارشی به تاریخ دوشنبه ۲۸فروردین به قلم پیتر ایتکین با بررسی موضوع مسمومیتهای گسترده در مدارس ایران نوشت: «رژیم ایران مستقیماً در مسموم کردن صدها دانش‌آموز در تلاش برای سرکوب اعتراضات دست داشت».
نویسنده گزارش در ادامه با اشاره به تحقیقات انجام شده توسط اندیشکده «بنیاد دفاع از دموکراسیها» می‌نویسد: «اف دی دی، یک اندیشکده غیرحزبی مستقر در واشنگتن، حملات در سراسر ایران را ردیابی کرد و تا ۱۴آوریل، ۳۲۸ حمله شیمیایی را شمارش کرد و اطلاعاتی را از گزارشها و ویدئوهای محلی منتشر شده در توئیتر به‌دست آورد. بیشتر گزارشها شامل تعداد قربانیان می‌شد که در برخی موارد از ده نفر تا تقریباً ۱۰۰نفر متغیر بود. این حملات به احتمال زیاد برای مجازات و ترساندن مردم ایران به‌دلیل اعتراضات گسترده‌یی است که در سپتامبر ۲۰۲۲ پس از قتل مهسا امینی آغاز شد».


فاکس نیوز در گزارش خود به‌نقل از بنیاد دفاع از دموکراسیها ادامه می‌دهد: «حملات شیمیایی مداوم، پیچیده و گسترده علیه مدارس که عمدتاً دختران را هدف قرار می‌دهند، اثر انگشت رژیم روی آنهاست. با توجه به ماهیت تمامیت‌خواه رژیم در تهران و سرمایه‌گذاری گسترده و وسواس در نظارت و کنترل جامعه، تصور این‌که چنین حملاتی بدون چراغ سبز نهادهای امنیتی و اطلاعاتی می‌توانسته اتفاق بیافتد، مضحک است».

فاکس نیوز افزود: ابراهیم رئیسی، در ماه مارس به مقامات دستور داد تا برخی از مسمومیتهایی را که در مدارس دخترانه رخ داده است، بررسی کنند و آنها را به‌عنوان "دودهای مضر" توصیف کرد که باعث بیمار شدن دختران شده است.

رئیسی در جلسه هیأت دولت گفت: وزارت کشور باید با کمک وزارتخانه‌های بهداشت و اطلاعات این حوادث را بررسی کند و نتایج را سریعاً به اطلاع مردم برساند و این اولین اعتراف عمومی به مسمومیتها است. یک مقام ارشد یک روز قبل از اعتراف تلاش کرد این موضوع را به‌عنوان "جنگ روانی" توسط دشمنان ناشناس کشور کم اهمیت جلوه دهد.

مجید میراحمدی، معاون وزیر کشور در گفتگو با تلویزیون دولتی این کشور گفت: "بیش از ۹۹ درصد این موارد ناشی از فشار عصبی، شایعه و جنگ روانی است که به‌ویژه از سوی شبکه‌های تلویزیونی متخاصم برای ایجاد شرایط از فشار عصبی بالا برای دانش‌آموزان و والدین آنها آغاز شده است. هدف آنها این بود که مدارس را مجبور به تعطیلی کنند".

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e60363bd-9c86-4f0f-8ad9-0bccc1369c39"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات