728 x 90

فاکس نیوز: در تظاهرات آبادان مردم علیه شخص خامنه‌ای شعار دادند «خامنه‌ای قاتله، حکومتش باطله»

تظاهرات مردم آبادان
تظاهرات مردم آبادان

​فاکس نیوز روز ۸خرداد در گزارشی از اعتراضات مردم خوزستان علیه رژیم آخوندی به‌دنبال فاجعه فرو ریختن متروپل گفت: در تظاهرات آبادان مردم علیه شخص خامنه‌ای شعار دادند «خامنه‌ای قاتله، حکومتش باطله».

اعتراضات می‌تواند تأثیری جهانی داشته باشد زیرا تظاهر کنندگان از هزینه‌های رژیم برای جاه‌طلبیهای تروریسم سخن می‌گویند.

با ادامه تشدید و گسترش اعتراضات، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در حاشیه مانده است و شخصاً به پشتیبانی از شورش‌ها علیه رژیم آخوندی نیامده است.

اعتراضات علیه مشروعیت جمهوری اسلامی به دلایل متعددی از جمله افزایش قیمت مواد غذایی، فرو ریختن یک ساختمان آپارتمانی با برجهای دوقلو که منجر به کشته شدن حداقل ۲۹نفر شد (با بیم آن می‌رود که کشته‌های بیشتری در زیر آوارها کشته شوند) سراسر کشور پهناور را فراگرفته است. انزجار قابل توجهی از رژیم آخوندی بروز کرده است.

در تظاهرات پنجشنبه‌شب در شهر آبادان واقع در جنوب غربی، جایی که ساختمان فرو ریخته بود، مردم، علی‌رغم استقرار نیروهای ضدشورش، شعارهایی علیه شخص علی خامنه‌ای ولی‌فقیه سر دادند و گفتند: خامنه‌ای قاتل است، حکومتش باطل است.

ویدئوی آنلاین تجزیه و تحلیل شده شنبه نشان می‌دهد که پلیس برای متفرق کردن جمعیت خشمگین صدها نفری در نزدیکی محل ساختمان، گاز اشک‌آور به هوا پرتاب کرد. ویدئوهایی که به‌صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شده است جمعیت انبوهی را در نزدیکی ساختمان متروپل در جمعه شب نشان می‌دهد در حالی‌که چراغ‌هایی بر نمای آن می‌تابد. در ویدئوی دوم، تظاهر کنندگان در سطح خیابان دیده می‌شوند که شعار می‌دهند: "دشمن ما همین‌جاست، دروغ میگن آمریکاست!" ویدئوی سوم جمعیتی خشمگین را نشان می‌دهد و صدای یک شلیک شنیده می‌شود. فرد فیلم‌برداری برگشت و فرار کرد در حالیکه فریاد می‌زد: شلیک نکن! شلیک نکن!

به گفته فعالان حقوق‌بشر و ایرانیانی که به‌دقت سرکوب خشونت‌آمیز رژیم را مستند می‌کنند، حداقل پنج نفر کشته شده‌اند و تعداد زیادی از تظاهر کنندگان زندانی شده‌اند.

همچنین ویدئویی با انتشار تصاویری از تظاهر کنندگان در شهر بوشهر واقع در ساحل خلیج‌فارس: دشمن ما همین جا [در ایران] است، دروغ می‌گویند آمریکاست.

شعار مرگ بر دیکتاتور! با اشاره به خامنه‌ای نیز مطرح شد.

...

ایالات متحده، فرانسه، بریتانیا، روسیه، چین و آلمان به‌شدت در تلاش برای دستیابی به توافقی با رژیم ایران در وین برای کاهش تحریم‌های اقتصادی در ازای تعهد تهران به محدود کردن موقت تولید تسلیحات هسته‌یی آن هستند.

لن خودورکوفسکی، معاون سابق دستیار وزیر امور خارجه در دولت ترامپ و مشاور ارشد نماینده آمریکا در امور ایران، در توئیتی نوشت: "من می‌دانم پرزیدنت ترامپ در جریان اعتراضات ایران به مردم ایران چه گفت. رئیس‌جمهور بایدن، نوبت شماست."

...

رژیم ایران از قانون کتاب بازی خود که در اعتراضات پیشین علیه دولت تئوکراتیک، استفاده کرده، پیروی می‌کند. ایرانیان در خوزستان، اصفهان و تهران از اختلالات جدی و قابل توجه در دسترسی به اینترنت، از جمله مسدود شدن هنگام تلاش برای آپلود تصاویر اعتراضی در رسانه‌های اجتماعی خبر دادند.

امیر طاهری، روزنامه‌نگار باسابقه‌ییرانی که مطالب زیادی در مورد جمهوری اسلامی نوشته است، در توئیتی نوشت: «دار و دسته خمینی گرا استفاده از زور را تنها روش برای آرام کردن نارضایتی عمومی می‌داند. آنها یگانهای ضدشورش مسلح را برای دستگیریهای گسترده به شهرهای خوزستان: آبادان، اهواز، شادگان، دزفول و ایذه می‌فرستند. بی‌کفایتی آنها با خشونتشان همخوان است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8f03282e-e7ea-4454-959c-a14e39d99e73"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات