728 x 90

فاکس نیوز: دانشمندان و پژوهشگران ایرانی مقیم آمریکا به بایدن درباره خطرات حذف سپاه پاسداران از لیست تروریستی هشدار دادند

هشدار نسبت به حذف سپاه پاسداران از لیست تروریستی
هشدار نسبت به حذف سپاه پاسداران از لیست تروریستی

فاکس نیوز روز ۲۳فروردین در گزارشی از نامه دانشمندان و پژوهشگران ایرانی مقیم آمریکا به بایدن درباره خطرات حذف سپاه پاسداران از لیست تروریستی آمریکا نوشت: گروهی متشکل از بیش از ۵۰۰دانشمند، پژوهشگر و مهندس ایرانی مقیم آمریکا روز سه‌شنبه از بایدن خواستند تا سپاه پاسداران را از لیست سازمانهای تروریستی خارجی ایالات متحده حذف نکند، این در حالیست که مذاکرات اتمی در وین متوقف شده است...

متخصصین ایرانی مقیم آمریکا از دولت بایدن می‌خواهند که حقوق‌بشر را در مذاکرات خود با رژیم ایران در نظر بگیرد.

کاظم کازرونیان رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه کانیتیکت، به فاکس نیوز گفت: «این رژیم روی دو ستون دوام آورده است. یکی سرکوب در داخل و دیگری تروریسم در خارج، سپاه ابزار اصلی حفظ بقای رژیم و پیگیری این دو هدف شوم بوده است».

وی افزود: «به همین دلیل است که آنها بسیار مشتاق هستند که سپاه را از لیست سازمانهای تروریستی خارج کنند»...

کازرونیان استدلال کرد که این گفتگوها نه تنها باید در مورد تضمین ثبات اتمی باشد، بلکه باید موضوعات مربوط به حقوق‌بشر را نیز هدف قرار دهد.

او افزود: «وقتی به تظاهرات ضد رژیم در داخل ایران نگاه می‌کنید، آنها می‌خواهند این رژیم از بین برود. این رژیم ضعیف است، مشروعیت ندارد و اپوزیسیون اصلی، مجاهدین خلق، در داخل ایران در حال قویتر شدن است»... .

وی افزود: «ما به مورد حسابرسی قرار دادن تهران فراتر از موضوع هسته‌یی تأکید داریم و از پرزیدنت بایدن خواسته‌ایم که در تلاش برای آزادی در کنار مردم ایران بایستد».

 

واشنگتن تایمز در همین رابطه روز ۲۳فروردین نوشت:

بیش از ۵۰۰دانشمند، محقق و مدیر صنعتی ایرانی آمریکایی از کاخ‌سفید می‌خواهند که سپاه پاسداران را از لیست تروریسم خارجی ایالات متحده حذف نکند، این درخواست کلیدی رژیم ایران برای احیای توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ است.

این گروه روز سه‌شنبه در نامه‌یی به رئیس‌جمهور بایدن گفت که حذف سپاه از لیست سازمانهای تروریستی خارجی «برخلاف خواست و منافع مردم ایران» است و «تهدیدی مستقیم برای پیشرفت دمکراسی خواهد بود».

امضاکنندگان گفتند: سپاه ابزار تروریسم در خارج از کشور و سرکوب مردم در خیابانهای ایران است...

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7cf1f2dd-c8be-4053-b056-bfe1a6d7b3fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات