728 x 90

فاکس نیوز:‌ بیش از صد هزار تن در گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس / مصاحبه با مریم رجوی

فاکس نیوز - گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس
فاکس نیوز - گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس

تلویزیون فاکس‌نیوز ۹تیر۹۷:

ایرانیان تبعیدی و هوادارانشان از سراسر جهان یک گردهمایی عظیم در پاریس برگزار کردند و به‌دنبال دهه‌ها سرکوب در ایران به آزادی فراخوان دادند. بنجامین هال گزارشگر فاکس‌نیوز از پاریس گزارش می‌کند.

بنجامین هال: این برنامه الآن تمام شده ولی در ده ساعت گذشته ما شاهد بزرگترین گردهمایی چهره‌های اپوزیسیون ایران در جهان بودیم. آنچه برجسته‌تر بود ابعاد هیأت آمریکا و هیأتهای بین‌المللی از تمام گرایشات سیاسی بود که همگی خواهان تغییر رژیم رژیم ایران بودند.

چهارده سال است که این برنامه به‌طور سالیانه برگزار می‌شود. اما امسال بزرگتر و از جهات مختلف بسیار متفاوت بود. بعد از بیرون کشیدن پرزیدنت ترامپ از توافق ایران فشار زیادی روی رژیم ایران وجود دارد. اقتصاد ایران هم در حال سقوط آزاد است. این را امروز در این سالن به‌وضوح می‌شد احساس کرد.

با توجه به حضور بیش از یکصد هزار نفر، اینجا بیشتر شبیه یک کنسرت راک است تا یک گردهمایی سیاسی. ولی آنچه که از آن صحبت می‌کنند بسیار جدی است. نقض حقوق‌بشر در ایران و اعتراضات فزاینده در آن کشور و حالا احتمال بسیار واقعی تغییر رژیم.

 

حضور هیأت آمریکا در همایش اپوزیسیون ایران در پاریس

هیأت آمریکا با تمام قوا شرکت کرده بود. رودی جولیانی، نیوت گینگریچ، بیل ریچاردسون و همچنین رئیس پیشین دفتر فدرال تحقیقات به‌علاوه نخست وزیران، سفیران، وزرای خارجه از سراسر جهان که همه به کر رشد یابنده تغییر دموکراتیک رژیم توسط شورای ملی مقاومت ایران پیوسته‌اند.

بخشی از سخنرانی جولیانی:

«دوران مماشات به پایان رسیده است. آنها که دست به مماشات زدند خود را در برابر تاریخ جهان شرمگین خواهند یافت. زمان ایستادن در برابر این قلدرها و آدمکشها فرا رسیده است.»

 

تظاهرات در ایران تهدیدی علیه رژیم حاکم

در هفته‌های گذشته ایران شاهد برخی از بزرگترین تظاهرات سالهای اخیر بوده است. اینک تظاهرات به برخی از پایگاههای سنتی ملاها گسترش می‌یابند و تهدیدی واقعی علیه رژیم ایجاد می‌کنند.

بیل ریچاردسون: «من نمی‌خواهم به هیچ‌وجه از درگیری نظامی دفاع کنم. آنچه می‌خواهم ببینم فشار بیشتر سیاسی و اقتصادی روی رژیم ایران است».

در همین چند ساعت اخیر خبرهای بیشتری از داخل ایران دریافت کرده‌ایم. ظاهراً‌ در خرمشهر دهها هزار نفر به خیابانها ریخته‌اند نیروهای نظامی به آنها شلیک کرده‌آند. شاید این یک کاتالیزور برای اعتراضات بیشتر باشد. آنچه که امروز در خلال صحبت با مردم در این سالن آموختیم این است که بسیاری معتقدند که تغییر واقعی رژیم ایران در حال محقق شدن است.

 

گفتگو با مریم رجوی

اریک شاون مجری فاکس نیوز: گزارشی بود از پاریس. این گردهمایی ضد رژیم در حومه پاریس برگزار شد. اعتراضات علیه رژیم در خیابانهای ایران ادامه دارد. در چنین اوضاعی ما با مریم رجوی که این گردهمایی را در پاریس برگزار کرد، گفتگو کردیم.

خانم رجوی می‌گوید سران رژیم در تهران با نگرانی اوضاع کره شمالی را نظاره می‌کنند.

مریم رجوی پرزیدنت بزرگترین نیروی اپوزیسیون ایران، شورای ملی مقاومت ایران به فاکس‌نیوز گفت اجلاس پرزیدنت ترامپ و مذاکرات او با رهبر کره شمالی کیم جونگ اون امواج شوک را به تهران فرستاده‌اند.

مریم رجوی: ‌

«ملاها با تغییر احتمالی در کره شمالی عمیقاً مخالف و از آن در هراس هستند. زیرا با این تجربه دیگر توجیهی برای ادامه مماشات با رژیم ایران وجود ندارد».

رجوی و هوادارانش در حال برگزاری گردهمایی سالیانه‌شان در پاریس هستند، در حالیکه ناآرامیها علیه رژیم استمرار دارد.

 

مریم رجوی: هدف ما برقراری دموکراسی در ایران است

خانم رجوی:‌‌

«هدف مردم ایران و آنها که علیه رژیم اعتراض می‌کنند، برقراری آزادی، دموکراسی، برابری جنسی، جدایی دین از دولت و یک ایران غیرهسته‌یی است.

تبلیغات رژیم ایران نشان‌دهنده وحشت رژیم از جنبش ما است. آنها تلاش می‌کنند بگویند که هیچ اپوزیسیون قدرتمندی وجود ندارد. مردم ایران به وضوح، تبلیغات آخوندها علیه جنبش ما را رد کرده‌اند و هیچ اعتنایی به آن ندارند».

نزدیک به چهار دهه از بحران گروگانگیری ایران می‌گذرد که راه را برای تصرف کشور توسط بنیادگراها باز کرد. رجوی مطمئن است که روزهای رژیم به شماره افتاده‌اند.

مریم رجوی:

رژیم ملاها مرکز صدور تروریسم و بنیادگرایی است. از این رو تغییر و سرنگونی رژیم به سود مردم ایران، مردم منطقه و مردم ایالات متحده و تمامی جهان است.

رجوی به ما گفت یک انقلاب مردمی، حکومت مذهبی تهران را سرنگون خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6eed761-916b-4478-9985-c2ca7b04400e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات