728 x 90

فاکس نیوز: آنتونی بلینکن می‌گوید روسیه در اوکراین مرتکب جنایات جنگی می‌شود

آنتونی بلینکن
آنتونی بلینکن

فاکس نیوز روز چهارشنبه ۳فروردین نوشت: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید روسیه در اوکراین مرتکب جنایات جنگی می‌شود. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، رسماً اقدامات برخی از اعضای نیروهای روسیه در اوکراین را جنایت جنگی خواند.
فاکس نیوز افزود: اظهارات بلینکن تقریباً یک هفته پس از آن بیان می‌شود که او و بایدن رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کردند که شخصاً معتقدند ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه جنایتکار جنگی است.

در بیانیه بلینکن آمده است: «امروز می‌توانم اعلام کنم که بر اساس اطلاعات موجود، دولت ایالات متحده ارزیابی می‌کند که اعضای نیروهای روسیه در اوکراین مرتکب جنایات جنگی شده‌اند... ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از زمان آغاز جنگ انتخابی غیرمنصفانه و تحریک‌ناپذیر خود، خشونت‌های بی‌امان را به راه انداخته است که باعث مرگ و ویرانی در سراسر اوکراین شده است»...

وی روز چهارشنبه گفت که ارزیابی دولت ایالات متحده از جنایات جنگی انجام شده پس از بررسی دقیق اطلاعات از منابع عمومی و اطلاعاتی صورت می‌گیرد و اظهار داشت که ایالات متحده به پیگیری گزارشهای جنایات جنگی ادامه خواهد داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b7b7279c-abb6-47d6-9461-1b514da49571"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات