728 x 90

فاکس نیوز: نمایندگان کنگره در سنا و مجلس نمایندگان نسبت به‌حملهٔ خشونت‌بار به‌ کمپ سازمان مجاهدین در آلبانی ابراز نگرانی کرده‌اند

فاکس نیوز
فاکس نیوز

فاکس‌نیوز

نمایندگان کنگره در سنا و مجلس نمایندگان

نسبت به‌حملهٔ خشونت‌بار به‌کمپ سازمان مجاهدین در آلبانی

ابراز نگرانی کرده‌اند

فاکس نیوز – ۴تیر۱۴۰۲

یورش به‌کمپی در آلبانی که توسط گروه اپوزیسیون ایرانی در تبعید مجاهدین خلق اداره می‌شود، به‌انتقاد از کاخ‌سفید و آلبانی به‌اتهام آرام کردن جمهوری اسلامی - بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان - منجر شده است.

هنگامی که از مایک پمپئو، وزیر امور خارجهٔ قبلی ایالات متحده در مورد حمله دولتی آلبانی پرسیده شد، او به‌فاکس نیوز گفت: «پرزیدنت بایدن و راب مالی با فراهم‌کردن کاهش تحریم‌ها برای رژیم ایران، مردم ایران را رها کرده و سرکوبگران آنها را غنی می‌کنند. این رژیم در حال سرکوب مردم در داخل ایران است و همزمان ترور و هرج و مرج را در خارج از ایران گسترش می‌دهد. تمایل دولت بایدن برای مماشات و مذاکره با این رژیم، جهان را به‌مکانی خطرناک‌تر تبدیل کرده است».

پمپئو سال گذشته از مقر سازمان مجاهدین بازدید کرد.

فاکس نیوز می‌افزاید: رابرت مالی که فرستادهٔ ویژهٔ ایالات‌متحده در امور ایران است، به‌خاطر تلاش‌هایش برای ارائهٔ امتیازات مالی قابل توجه به‌رژیم ایران برای دستیابی به‌توافق اتمی با (حکومت) تهران، از سوی برخی مفسران ایران به‌عنوان یک دیپلمات بسیار بحث‌برانگیز شناخته می‌شود. منتقدان موضع مالی را سیاست مماشات قبال (رژیم) ایران توصیف می‌کنند.

نمایندگان کنگره در سنا و مجلس نمایندگان نسبت به‌حملهٔ خشونت‌بار به‌کمپ سازمان مجاهدین در آلبانی ابراز نگرانی کرده‌اند.

سناتور تد کروز جمهوریخواه از ایالت تگزاس در توئیتی، نوشت: «عمیقاً نگرانم که در سراسر اروپا و به‌ویژه در حال حاضر در فرانسه و آلبانی، متحدان ما در حال مماشات با رژیم ایران و سرکوب مخالفان ضد رژیم هستند».

نماینده کنگره شیلا جکسون‌لی دموکرات از ایالت تگزاس نیز در یک رشته توئیت این حمله را محکوم کرد.

فاکس نیوز هم‌چنین اضافه کرد: نماینده کنگره کوری میلز جمهوریخواه از ایالت فلوریدا که عضو کمیتهٴ امور خارجی مجلس نمایندگان است به‌فاکس نیوز گفت: «این عمیقاً نگران‌کننده است که مقامات آلبانیایی با انکار وجود خشونت، حقیقت را در این وضعیت پنهان می‌کنند. این اظهارات فقط باعث تشدید این احساس‌ها می‌شود که از سوی (مأموران) اجرای قانون درگیر در این حمله، تخلف صورت گرفته است. من از دولت بایدن می‌خواهم که این وضعیت را ارزیابی کند و عدالت را به‌عنوان پیآمد هر گونه مذاکرات پنهانی که با (رژیم) ایران انجام می‌شود قربانی نکند». (فاکس‌نیوز ۴ تیر)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35fe3a88-1a17-4a12-ba2a-7ccde018bb8b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات