728 x 90

فاصله طبقاتی (اوناسیس - ساکنان شِعب ابیطالب) در کشور غوغا می‌کند

فقر در ایران
فقر در ایران

روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی در مقاله‌ای به تاریخ سه‌شنبه ۱۲بهمن با اعتراف به فقر فزاینده در کشور نوشت: «فاصله طبقاتی در کشور غوغا می‌کند. یک طبقه ثروتمند در بالاترین شرایط رفاه از چنان زندگی‌ اشرافی برخوردارند که می‌توان آنها را به نمونه‌های جهانی معروفی مثل اوناسیس و راکفلر تشبیه کرد و یک طبقه فقیر در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند که تشبیه آنها به ساکنان شِعب ابیطالب تشبیهی منطقی است».
این روزنامه حکومتی در ادامه مقاله خود با اعتراف به این‌که این فقر و فاصله طبقاتی معلول جنگ قدرت و سیاست‌های اعمال شده در چهل سال حاکمیت آخوندی است می‌نویسد: «همه باید به‌عملکرد نادرست خود اعتراف کنند و صریحاً به مردم بگویند که با مشغول شدن به جنگ قدرت، فرصتها را سوزاندند. اکنون بعد از ۴۲سال که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته، مسئولان نظام جمهوری اسلامی با صراحت اعتراف می‌کنند که از عدالت در جامعه انقلاب‌کرده ما خبری نیست. درباره فقر و مشکلات معیشتی مردم هم چه مسئولان اعتراف کنند و چه نکنند، جای ذره‌یی تردید وجود ندارد که جامعه ما یکی از بدترین جوامع است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0aff7d4-96ca-44fe-8ee8-864322ebf050"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات