728 x 90

فارین پالیسی: ایران و روسیه بیش از هر زمان دیگری به هم نزدیک شده‌اند

رئیسی - خامنه‌ای - پوتین
رئیسی - خامنه‌ای - پوتین

فارین پالیسی روز ۱۵دیماه در گزارشی با عنوان «ایران و روسیه بیش از هر زمان دیگری به هم نزدیک شده‌اند» نوشت: آنها نقاط مشترکی را در میدان نبرد در اوکراین پیدا کرده‌اند، اما همه در تهران از این موضوع خوشحال نیستند.
فارین پالیسی نوشت: مقامات آمریکایی و کارشناسان منطقه می‌گویند که تعمیق روابط بین مسکو و تهران می‌تواند به طولانی شدن جنگ خونین در اوکراین منجر شود، زیرا رژیم ایران حمایت نظامی و منابع بیشتری را به روسیه ارائه می‌دهد. در عین‌حال، اگر دولت روسیه اشکال جدیدی از فن‌آوری نظامی و سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته را به قدرت تحریم شده خاورمیانه تحویل دهد، می‌تواند متحدان آمریکا در خاورمیانه را که با ایران مخالف هستند به خطر بیاندازد.
شکوفایی این دوستی، فراتر از میدانهای جنگ اوکراین است. در جبهه دیپلماتیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از زمانی که حمله روسیه به اوکراین را آغاز کرد، در خانه مانده است، اما او اولین دیدار خود را خارج از فضای بلوک پس از فروپاشی شوروی در ماه ژوئیه به تهران برای یک نشست بزرگ با آیت‌الله خامنه‌ای ولی‌فقیه ایران انجام داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63c9a98c-25f3-4eaf-a79c-34ea0d4f8544"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات