728 x 90

فاجعه کرونا در ایران - هنوز به قله پیک نرسیدیم و شرایط روزبه‌روز بدتر می‌شود

کرونا در ایران
کرونا در ایران

رئیس کمیته واکنش سریع اپیدمی کرونا هشدار داد هنوز به قله پیک نرسیدیم و شرایط روزبه‌روز بدتر می‌شود

رئیس کمیته اپیدمیولوژی و واکنش سریع اپیدمی کرونا با اشاره به وضعیت کرونا در کشور، انتقاداتی را به‌نحوه مدیریت بیماری وارد دانست و تأکید کرد: مدیریت اپیدمی کرونا به تنهایی از عهده وزارت بهداشت برنمی‌آید. بحث هم فقط شخص وزیر نیست، اگر ۱۰۰ وزیر بهداشت دیگر هم تغییر کند اما ساختار ثابت بماند و تفکرمان درباره مقابله با اپیدمی تغییر نکند، همین روند تکراری را خواهیم داشت.

دکتر حمید سوری در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایسنا، درباره وضعیت بیماری کرونا، گفت: غیر از قسمت‌های جنوب شرقی، مابقی کشور وضعیت نامناسبی دارد و فراوانی مرگ در خیلی از استانها بالا است.

حمید سوری با تأکید بر این‌که خطر کرونا جدی است، ادامه داد: ممکن است فراوانی بیشتری از ابتلا و مرگ و میر داشته باشیم و لازم است واکنش سریعی در برابر اپیدمی ترتیب دهیم. من نگران وقفه ایجاد شده برای تغییر دولت و کابینه هستم که مبادا تاثیر منفی در کنترل اپیدمی داشته باشد و وضعیت را بدتر کند.

هر لحظه ممکن است جهش لامبدا در کشور گزارش شود و روزهای آینده بسیار نگران‌کننده است. امیدواریم اقدامات لازم هر چه سریع‌تر و جدی‌تر صورت گیرد؛ در غیراین صورت با شیوه‌ای که الآن از مدیریت اپیدمی می‌بینیم، وضع ممکن است از این هم بدتر شود. ویروس مرتباً در حال جهش است و چه بسا در آینده جهش‌هایی سخت‌تر از جهش‌های فعلی هم بروز پیدا کند (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۵شهریور).

 

افزایش بیش از ۱۰۰ تخت مراقبت‌های ویژه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با توجه به گسترش کرونا از پیش‌بینی افزوده شدن ۱۰۰ تخت به مجموع تخت‌های مراقبت ویژه در مراکز درمانی مناطق زیر پوشش این دانشگاه خبر داد (خبرگزاری حکومتی فارس ۵شهریور).

 

کمبود پزشک در رازوجرگلان

تا همین دو هفته پیش تمام افتخار شهرستان رازوجرگلان در وضعیت قرمز قرار نگرفتن کرونایی بود اما از دو هفته قبل وضعیت کاملاً تغییر کرد و هر روز شاهد مرگ‌ومیرها و از دست دادنهای عزیزانمان هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رازوجرگلان: تعداد بستریهای ما در این وضعیت قرمز به ۱۵نفر رسیده است که به‌دلیل نبود بیمارستان در رازوجرگلان در بیمارستانهای بجنورد هستند و همین روز گذشته نیز سه نفر را از دست دادیم که فوتی‌های ما نیز به ۶۸نفر از ابتدای آغاز کرونا تاکنون رسیده است و گاهی در این پانزده روز مانند روز گذشته سه نفر در یک روز بود که نسبت آمار روزانه ما در مقایسه با استان افزایش ۲۷درصدی را نشان می‌دهد (خبر گزاری حکومتی فارس ۵شهریور).

 

۶۰ درصد داروخانه‌ها در آستانه ورشکستگی

خبرگزاری حکومتی ایسنا ۵ شهریور نوشت: نایب رئیس انجمن داروسازان ایران مهم‌ترین مشکل داروخانه‌ها در کشور را کمبود دارو دانست و با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم داروخانه‌ها، واقعا مشکل مردم است و اصلی‌ترین مشکل مردم هم در این زمینه، نبودن دارو است، گفت: چراکه اکنون ۵۲ درصد بازار داروی ایران در اختیار ۳۰۰ داروخانه‌ دولتی و ۴۸ درصد دیگر در اختیار ۱۳ هزار داروخانه خصوصی است و این اصلا متوازن نیست.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1aa4592a-33c0-40b9-8a33-6c5cfe470bb2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات