728 x 90

فاجعه کرونا در ایران - افزایش ۱۵ برابری مراجعه بیماران کرونا به بیمارستان اهواز

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر بروز می‌شود...

 

افزایش ۱۵برابری مراجعه بیماران کرونا به بیمارستان اهواز

ایسنا/خوزستان رئیس بیمارستان خمینی ملعون اهواز از افزایش ۱۵برابری مراجعه بیماران کووید – ۱۹ به این بیمارستان در یک ماه گذشته خبر داد.

دکتر علیرضا قنبران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بیمارستان امام ۶۶۳ تخت وجود دارد که ۱۸۹ تخت از این تعداد، اعم از جنرال و ICU، به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است،

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این بیمارستان پنج ICU داریم و یک ICU نیز ۱۰روز پیش با ۱۶ تخت راه‌اندازی شد. اکنون مجموعاً شش بخش ویژه در این بیمارستان فعال است که سه بخش آن به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دارد. در حال حاضر مجموع تخت‌های ICU این بیمارستان ۱۰۲ تخت است که ۵۲ تخت از این تعداد به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است.

قنبران تصریح کرد: روند مراجعه بیماران کووید - ۱۹ به بیمارستان از اوایل ماه گذشته هم‌چنان افزایشی است و بیش از ۱۵برابر شده است. در ۲۴ساعت گذشته ۴۰۰بیمار مبتلا به کرونا به بیمارستان امام خمینی اهواز مراجعه کردند که ۲۹بیمار از این تعداد در بیمارستان بستری شده‌اند. در ۲۴ساعت گذشته ۲۴بیمار نیز ترخیص شده‌اند. )

وی افزود: در حال حاضر حتی یک تخت خالی در بیمارستان امام خمینی اهواز وجود ندارد.

رئیس بیمارستان اهواز گفت: در حال حاضر چالش اصلی بیمارستان، افزایش مصرف بیش از اندازه اکسیژن است به‌گونه‌یی که مصرف اکسیژن نسبت به روزهای عادی بیش از ۱۰برابر شده است (. (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۸شهریور)

 

 

خبرگزاری حکومتی فارس: تمامی تخت‌های بیمارستانها پر شده؛ کادر درمان امانشان بریده است

خبرگزاری حکومتی فارس نوشت: تمام تخت‌های بیمارستان سینا به‌خاطر سرعت انتشار ویروس کرونای دلتا تکمیل شده و هر روز نیز بر تعداد موارد مبتلا افزوده می‌شود. این وضعیت در همهٔ بیمارستانها مشاهده می‌شود.

 

وضعیت کمبود جدی اکسیژن بیماران کرونایی در هشت استان کشور

بنا بر گزارش رسانه‌های حکومتی بیماران کرونایی با کمبود اکسیژن که یکی از نیازهای حیاتی بیماران کرونایی می‌باشند روبه‌رو هستند.

بنا به اعتراف این رسانه‌ها در ۸استان، گیلان، اصفهان، خراسان شمالی، همدان، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و قم، مشکل کمبود اکسیژن جدی است و این امر باعث بخطر افتادن جان بیماران و و فشار بسیار زیاد بر کادر درمان شده است.

 

شیوع کرونا در پادگانهای رژیم آخوندی

در حالیکه کارگزاران حکومتی در ارتش تحت‌امر آخوندها مدعی عدم شیوع کرونا در پادگانهای ارتش می‌شدند، خبرگزاری حکومتی ایسنا در گزارشی از یکی از این پادگانها از ابتلای ۳۰ نفر از سربازان و فوت یکی از آنها در یکی از پادگانهای رژیم خبر داد.

در ادامه گزارش در گفتگو با سربازان مشخص می‌شود که در این پادگان هنوز سربازان واکسینه نشده‌اند و هیچ موعد مشخصی هم توسط واکسیناسیون اعلام نشده است.

 

زنگ خطر کرونا برای کودکان

دکتر علیرضا ناجی رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی موسوم به بهشتی (۸شهریور)، درباره راه‌کارهای پیشگیری از ورود لامبدا به کشور، گفت: درباره کووید یک قانون کلی وجود دارد. ما در پیک‌سوم و چهارم نتوانستیم از ورود واریانتها هم از عراق و هم از سایر کشورهای اطراف جلوگیری کنیم. در پیک پنجم هم نتوانستیم از ورود دلتا جلوگیری کنیم. مهم این است که ما باید کنترل مناسبی از ورود مسافران چه به‌صورت هوایی، چه به‌صورت زمینی و دریایی داشته باشیم. در عین‌حال اقدامات لازم را در کاهش گردش ویروس انجام دهیم.

وی ادامه داد: هم‌چنان در کشورمان مدت زیادی است یعنی از اسفند سال قبل تاکنون، گردش ویروس در کشور هم‌چنان به‌صورت بالا وجود دارد و متأسفانه بعد هم دلتا آمد و می‌بینیم که چقدر گسترده کشور را درنوردیده و تعداد مبتلایان، بستریها و بیماران نیازمند آی‌سی‌یو زیاد شده و هم‌چنین تعداد زیادی از هموطنان هر روز دارند، فوت می‌کنند. باید اقدامات غیردرمانی بسیار شدیدی داشت.

وی درباره خطر بیشتر لامبدا برای گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال، گفت: این مشاهداتی است که دیده شده است، اما تصویرسازی مناسب و این‌که واقعاً به این نتیجه برسیم، نیازمند مطالعه بیشتر و ادغام اطلاعات بالینی و اطلاعات آزمایشگاهی دارد تا بتوانیم به نتیجه قطعی برسیم. گزارشهای اولیه بر این بوده که در گروه سنی پایین‌تر تاثیر بیشتری دارد و مرگ و میر بالاتری دارد.

 

سود نجومی مافیای سلامت از بیماری مردم- پشت‌پرده ماندگاری ویروس کرونا در ایران چیست؟

هر ۳دقیقه یک مرگ! این خلاصه تلخ این روز‌های جامعه ایران است که هم‌چنان با تکرار پیک‌های کرونا مواجه است، اما میان این دقایق مرگبار، مبتلایان زیادی هستند که از خدمات درمانی حداقلی محروم هستند. در این گزارش توزیع نابرابر خدمات پزشکی میان بیماران کرونایی در مناطق مختلف را بررسی کرده‌ایم و این‌که چطور وزارت بهداشت به «بیمار شدن/ بیمار ماندن» مردم وابسته است (کانال تلگرامی رویداد ۲۴ دوشنبه ۸شهریور).

 

تسنیم: فنر کرونا طی دو هفتهٔ آینده دوباره رها می‌شود و شاهد آغاز پیک ششم خواهیم بود

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس، تسنیم نوشت: کارشناسان معتقدند طولانی شدن پیک پنجم کرونا در سراسر کشور دوباره فنر ویروس کرونا را در دو هفتهٔ آینده رها می‌کند و احتمالاً باید شاهد آغاز پیک ششم باشیم. آتش زیر خاکستر کرونا با ویروس جهش‌یافتهٔ دلتا در سراسر کشور (هر لحظه) می‌تواند شعله‌ور شود و مدیریت آن این بار غیرممکن خواهد بود. (خبرگزاری حکومتی تسنیم۸ شهریور)

 

افزایش ۱۰.۴ درصدی در تعداد فوت‌شدگان بیماری طی یک هفته در کشور

بنا به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا یکشنبه ۷شهریور بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از ۲۹مرداد ماه تا چهارم شهریورماه ۱۴۰۰ مقارن با هفته ۷۹ اپیدمی در کشور، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده در کشور ۲۱۲۳۰۹نفر بوده است. هم‌چنین موارد بستری جدید طی این مدت ۳۳۰۹۰نفر بوده و فوتی‌های جدید ۴۴۵۳نفر بوده است. بر این اساس کاهش ۹درصدی در موارد سرپایی مثبت، کاهش کمتر از ۱درصد (۰.۷ درصد) در تعداد بیماران بستری و افزایش ۱۰.۴ درصدی در تعداد فوت‌شدگان بیماری را در هفته اخیر نسبت به هفته ماقبل شاهد بوده‌ایم.

باید توجه کرد که در حال حاضر ۳۰۶شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی، ۱۱۰شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۲شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a3ee6b47-e272-49b7-a7a2-66842a989a2c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات