728 x 90

غلظت ذرات معلق در هوای شمال سیستان و بلوچستان به ۳۷برابر حد مجاز رسید

غلظت ذرات معلق در هوای شمال سیستان و بلوچستان
غلظت ذرات معلق در هوای شمال سیستان و بلوچستان

غلظت ذرات معلق در هوای شمال سیستان و بلوچستان صبح روز پنجشنبه ۴مردادماه به ۳۷برابر حد مجاز رسید.

رضا آزادمنش کارشناس هواشناسی در سیستان و بلوچستان حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را ۱۵۰میکروگرم بر مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: هم اینک غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان پنج هزار و ۶۷۳میکروگرم بر متر‌مکعب گزارش شده است.

وی همچنین گفت: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان به ۱۱۲کیلومتر بر ساعت رسید که ضمن کاهش کیفیت هوا دید افقی در شهرستانهای زهک و زابل را به ۵۰۰ و ۷۰۰متر رساند.

آزادمنش اضافه کرد: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک تا پایان هفته در شمال این استان تداوم دارد به‌طوری که علاوه بر کاهش کیفیت هوا اختلال در تردد جاده‌ای را نیز به همراه دارد.

 

بیشتر بخوانید:

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷هزار و ۵۰۲کیلومتر مربع (معادل ۱۱/۵درصد مساحت کشور) و ۱۹شهرستان و بیش از ۲میلیون و ۸۰۰هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود.

سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

نگاهی گذرا به وضعیت ناسالم هوا در این استان محروم کشور، ما را به عمق فاجعه زیست محیطی که مسببی جز کارگزاران دزد و غارتگر رژیم و سپاه پاسداران که با طرحهای نان و آب دار برایشان حتی محیط‌زیست را برام مردم کشور مان غیرقابل تحمل و سکونت کرده‌اند رهنمون می‌شوند.

گرد و غبار در سیستان و بلوچستان زاییده سیاستهای ایران برباده آخوندها

عضو مجلس ارتجاع از زابل، اعتراف کرد شدت گردو غبار در استان سیستان و بلوچستان به‌دلیل خشک شدن دریاچه ‌هامون و خشکسالیهای پی‌درپی در حاکمیت خانمانسوز آخوندها می‌باشد وی که سخنانش روز ۲۰تیر ۹۴در رسانه‌های حکومتی درج شده گفت: خشک شدن دریاچه تالاب هامون وزش توفانهای شدید ۱۲۰روزه در این استان باعث می‌شود تا ماسه‌های بادی کف دریاچه به هوا پراکنده شوند و میزان غلظت آلودگی را افزایش می‌دهد. قبل از آن که به فکر تأمین آب تالاب هامون باشیم باید به راه‌حلی برای معضل کانونهای بحران که منشأ این گردو غبار هستند بیندیشیم.
وی با یادآوری ضررهای ناشی از وقوع توفانهای شن در کشور، یادآور شد: متأسفانه ماسه‌های بادی باعث مدفون شدن بخشی از روستاهای استان سیستان شده و همین امر منجر به مهاجرت مردم منطقه شده است از سویی دیگر هزینه‌های زیادی برای عبور و مرور تحمیل می‌شود و همچنین بیماریهای متعددی از جمله چشمی و ریوی را برای مردم به همراه داشته است.
خشک شدن منابع آبی کشور و تالابهای مهم کشور مانند هامون و بختگان و.. همه به‌خاطر سیاستهای غارتگرانه رژیم ایران برباده آخوندی است که نمی‌خواهد چیزی را سالم بگذارد در این باره به موارد زیر توجه کنید.

 

آلودگی هوا و جهش ناگهانی و شوک‌آور آمار سرطان در تهران

سایت پاسدار رضایی موسوم به تابناک ۲۱خرداد ۱۳۹۰، به‌نقل از خبرآنلاین نوشت: ریزگردها، سوختهای فسیلی، پسماندهای خانگی و صنعتی و همچنین امواج ماکروویو باعث افزایش چشمگیر شیوع سرطان شده است.
می‌گویند کار آلودگی هواست، می‌گویند ریزگردها و سمومی که در هوای کلان شهرهای بزرگ کشور موج می‌زند، سرطان‌زاست. حالا یکی از مسئولان رسمی می‌گوید این آلودگیها باعث جهش ناگهانی در ابتلای مردم به سرطان شده، هر چند او هم آمار دقیقی درباره افزایش شیوع سرطان نمی‌دهد.

گسترش بیابانها و بیابانزایی

در اثر همین سیاستهای ضد‌مردمی است که به‌لحاظ اقتصادی، معیشت و سلامت بخش وسیعی از مردم به خطر افتاده است.
نرخ فرسایش سالانه خاک در کشور 16تن در هکتار است. ایران تحت حاکمیت آخوندها در جایگاه بالاترین کشورهای مخرب بوم سازگان طبیعی است.
فعالیتهای به‌اصطلاح اقتصادی و مخرب رژیم آخوندی بدون درنظرگرفتن موازین زیست محیطی، موجب تبدیل 7میلیون هکتار از عرصه‌های بیابانی به کانونهای بحران‌زا شده است که در نتیجه مهاجرت روستاییان این مناطق را در پی دارد.

 

گسترش بیابانهای کشور از عوامل اصلی ریزگردها

بر اساس گزارش بعضی از رسانه‌های حکومتی سالانه یک درصد به مساحت بیابانهای کشور افزوده می‌شود که هستی و حیات کشور را مورد تهدید جدی قرار داده است.
رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان در مورد شدت پدیده بیابان زایی گفته است: طبق تحقیقی که توسط سازمان جنگلها و مراتع برای کل کشور انجام شده و به تأیید مراکز دانشگاهی رسیده است، سالانه یک درصد از اراضی ایران به بیابان تبدیل می‌شود.
آلودگی هوای خوزستان با ۲۲هزار بستری در سال
بنا‌ به اعتراف نماینده مجلس ارتجاع جواد سعدون زاده: دولت برای مقابله با ریزگرد‌ها که سالانه بیش از ۲۲هزار نفر را راهی بیمارستان می‌کند هیچ اقدام قابل قبولی نکرده است. وی با بیان این‌که ریزگرد‌ها فشار سنگینی به مردم و کشاورزی و صنعت برق استان وارد کرده است گفت: معضل آلودگی این استان و همچنین ریزگردهای آن آسیب‌های جدی تنفسی برای مردم در بر داشته است.
این نماینده ارتجاع ادامه داد: یکی از تبعاًت افزایش ریزگرد‌ها خشکسالی است. خشکسالی پی‌درپی باعث هجوم آلودگی‌ها، گردو غبار و همچنین ریزگردهای کشورهای همجوار به کشور ما شده است.
وی ادامه داد: در سالهای اخیر گرد و خاک‌های بسیاری از کشورهای همسایه وارد کشور مان به‌ویژه استان خوزستان شده که تنفس را برای مردم دشوار و بسیاری از آنها را راهی بیمارستان کرده است.

 

توفان و گرد و خاک در سیستان ۱۵۹نفر را روانه بیمارستان کرد

توفان و گرد و خاک در شمال استان سیستان و بلوچستان باعث روانه شدن ۱۵۹نفر به بیمارستانها و مراکز درمانی شد.

یکی از کارگزاران رژیم به نام غلامعلی رفعت امروز سه‌شنبه 20تیر 96 اذعان کرد که ”با شدت گرفتن توفان همراه با گرد و خاک 159نفر به‌دلیل مشکلات تنفسی در 24ساعت گذشته به مراکز درمانی شمال سیستان و بلوچستان مراجعه کردند که 38نفر از آنان به‌علت شدت بیماری در زمینه چشمی، قلبی و تنفسی بستری شدند“.

یک کارشناس هواشناسی نیز در این باره گفت ”حداکثر سرعت وزش باد امروز در منطقه سیستان به 80کیلومتر بر ساعت رسید“.

 

آغاز وزش بادهای ۱۲۰روزه سیستان و بلوچستان- سرعت باد به ۱۰۰کیلومتر می‌رسد

از چهارم تیر ماه ۹۶ روز وزش بادهای ۱۲۰روزه شمال سیستان و بلوچستان آغاز شد. گفته می‌شود سرعت وزش این بادها تا اواسط هفته به ۱۰۰کیلومتر نیز برسد. به گزارش کارگزاران رژیم در سیستان و بلوچستان از اواخر روز دوشنبه، این استان شاهد افزایش غبار و باد و گرد و خاک و کاهش دید و افزایش دما به ۵۰درجه بالای صفر خواهد بود.

 

وزش بادهای شدید در سیستان و بلوچستان

وزش بادهای شدید در سیستان و بلوچستان

 

مختل شدن زندگی مردم سیستان و بلوچستان با توفان گردو خاک با سرعت ۹۰کیلومتر بر ساعت

یک کارشناس هواشناسی رژیم در سیستان و بلوچستان روز ۲۹اردیبهشت ۹۶گفت: «سرعت توفان همراه با گرد و خاک در شبانه روز گذشته در سیستان واقع در شمال این استان به ۹۰کیلومتر بر ساعت رسید».

 

کاهش دید افقی به‌دلیل شدت آلودگی در سیستان و بلوچستان

کاهش دید افقی به‌دلیل شدت آلودگی در سیستان و بلوچستان

 

این کارگزار رژیم به‌نام رضا آزادمنش اظهار داشت: «وقوع توفان گرد و خاک در این مدت با کاهش دید افقی ۵۰۰متر مشکلاتی را برای مردم این منطقه به وجود آورده است. سرعت توفان در بخش نصرت آباد زاهدان به ۱۰۸کیلومتر بر ساعت رسید به‌گونه‌یی که دید افقی را در ۲۴ساعت گذشته در این منطقه تا ۱۰۰متر کاهش داد».
 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/98097f1f-188e-42ae-a410-043e48fde7af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات