728 x 90

غارت منابع آبی ایران

در جریان جنگ باندهای درون رژیم، روزنامه حکومتی مستقل روز یکشنبه ۱۰مرداد۱۴۰۰ به نقش پاسداران و قرارگاه ضدخاتم سپاه در غارت منابع آبی کشور اشاره کرد و سپاه پاسداران را عامل فاجعه آبی در خوزستان معرفی کرد. مستقل نوشت: «یکی از اطلاعات پشت‌پرده پیرامون مسائل آبی که اخیراً منتشر شده است، فاجعه حکمرانی آبی کشور را به‌خوبی نشان می‌دهد».

در این کلیپ که مطالعات انتقال آب به یکی از استانهای مرکزی کشور مورد گفتگو است، عدم انتشار محتوی مطالعات و درز آن به رسانه‌ها مورد تأکید صدرنشینان نشست قرار می‌گیرد.

در این نشست فرمانده وقت قرارگاه خاتم (سعید محمد) هم حضور دارد و به وی هم استناد می‌شود.

قرارگاه خاتم یک نهاد عملیاتی و پیمانکاری نظامی است. شرکت عالی‌ترین مقام این نهاد در یک کارگروه مطالعاتی بسیار پرسش برانگیز است.

اما این‌که فرمانده یک نهاد پیمانکاری خود در مسیر مطالعات قرار گیرد و به آن جهت بدهد، قطعاً فاجعه نابخشودنی نظام برنامه‌ریزی است. چرا باید نتایج مطالعاتی با هدایت پیمانکار تنظیم شود؟

فاجعه آبی خوزستان نشان داد همان‌گونه که دخالت نظامیان در سیاست ناقض حقوقی اساسی ملت است، دخالت نظامیان در کنترل ساختار فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای کشور به فاجعه اتلاف منابع منجر می‌شود»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7e012af4-05ee-449a-8e08-d582c5ba9fe3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات