728 x 90

علیرضا جعفرزاده در گفتگو با اسکای نیوز: اعزام نیروهای سپاه پاسداران به آلبانی برای ترور و جاسوسی علیه مجاهدین

مصاحبه تلویزیون اسکای نیوز با علیرضا جعفرزاده
مصاحبه تلویزیون اسکای نیوز با علیرضا جعفرزاده

تلویزیون  اسکای نیوز مصاحبه‌یی با علیرضا جعفرزاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا انجام داد.

اسکای نیوز در ابتدای این مصاحبه گفت:‌ در رابطه با فراخوان مقاومت ایران مبنی بر پایان دادن به فعالیتهای رژیم تهران که توسط سپاه پاسداران علیه مخالفینش در خارج انجام می‌دهد بگذارید از آلبانی شروع کنیم. آلبانی در این موضوع چه اهمیتی دارد؟‌ آیا اهمیت آن فقط بخاطر حضور تعداد زیادی از اعضاء مجاهدین خلق در آن  است؟

 

اهمیت آلبانی برای رژیم آخوندی

علیرضا جعفرزاده پاسخ داد: قبل از هر چیز آلبانی برای رژیم ایران به دو دلیل، بسیار مهم است.

دلیل اول: حضور تعداد زیادی از اعضاء اپوزیسیون بزرگ مجاهدین خلق  است . زیرا حدود ۳ هزار تن از اعضاء آن اکنون در آلبانی هستند و این قدرتی سازمان یافته است که رژیم ایران سالیان است از آن هراس دارد. این سازمان فداکاریهای زیادی کرده و بسیاری از اعضاءش کشته شده اند. کما اینکه ۱۰۰ هزار تن از افراد این سازمان بدست رژیم به قتل رسیده اند. همچنین این سازمان عامل تغییر بوده و پشت خیزشهای مردمی  قرار دارد. همانطور که میدانید (مدتی قبل) بیش از ۱۰۰ شهر ایران شاهد تظاهرات بود. رژیم ایران به رغم موج دستگیریهایی که علیه اعضاء مجاهدین خلق به راه می اندازد، توان برخورد با آنها را ندارد. لذا دست به اقدامات تروریستی میزند تا در خارج کشور و خصوصا در آلبانی بتوانند آنها را از بین ببرند.

دلیل دوم: اهمیت آلبانی برای رژیم ایران این است که این کشور به‌مثابه مرکزی برای صدور تروریسم رژیم ایران در کل بالکان است. زیرا کشورهای بالکان از جمله آلبانی دارای تعداد زیادی جمعیت مسلمان هستند. بنابراین رژیم میتواند افرادی را از میان  شهروندان آلبانی عضوگیری کند و می‌تواند از این افراد برای  انجام اعمال تروریستی بمنظور بی ثبات کردن این کشورها استفاده کند. کما اینکه رژیم همین کار را  در خاورمیانه و کشورهای دیگر انجام می‌دهد و اکنون می‌خواهد  تا حد زیادی همین‌کار را در آلبانی تکرار کند. بنابراین آلبانی بسیار مهم است.

 

فعالیتهای تروریستی رژیم ایران در اروپا

علیرضا جعفرزاده در پاسخ به این سئوال که چرا  فعالیتهای تروریستی رژیم ایران در اروپا  ادامه یافته است،  گفت:‌ قبل از هرچیز سپاه پاسداران رژیم ایران دست در دست وزیر اطلاعات و نمایندگان آن که در سفارتخانه‌های  آن در تمام اروپا حضور دارند در اروپا فعالیت می‌کند. کما اینکه عملیات تروریستی گذشته را وزارت اطلاعات در هماهنگی با سپاه پاسداران رژیم ایران و نیروهای سپاه قدس انجام داد.

در سال گذشته یعنی سال ۲۰۱۸ کشورهای اروپایی و خصوصا آژانسهای امنیتی بسیار فعال بودند اما در ارتباط با صحبت امروزمان، بطور مثال در ۲۰۱۸  پنج دیپلومات ایرانی از کشورهای اروپایی اخراج شدند. دو نفر از هلند و دو نفر از آلبانی و یک نفر از فرانسه. همچنین یک مزدور دیگر در زندان بلژیک میباشد زیرا او قصد انجام  انفجار را داشت و بمبها را به افرادی تحویل داد که قرار بود آنها را علیه گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس در تابستان سال گذشته بکار بگیرند. همانطور که گفتم دهها مزدور دیگر ایران در همکاری با وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران کار می‌کنند. دو تن از آنها اکنون در ایالات متحده در بازداشت قرار دارند ضمن اینکه تعدادی از کشورهای اروپایی اکنون هوشیار شده و فهمیده اند که خصوصا بعد از تظاهرات در ایران  عملیات رژیم چه بسا دوباره آغاز شود. ولی آیا این کافیست؟ نه  ما معتقدیم که اروپاییها بایستی کارهای دیگری انجام دهند که در صدر آنها طبقه بندی سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات بعنوان سازمانهای تروریستی و تحت پیگرد قراردادن کلیه مزدورانشان میباشد که بسیاری از آنها اکنون آزادند و در کشورهای اروپایی کار می‌کنند. به این وسیله رژیم میفهمد که اگر عملیات تروریستی خود را ادامه دهد هزینه سنگینی داشته و تحریمهای بیشتری برای رژیم بدنبال خواهد داشت. مسائل زیادی هست که بایستی انجام شود خصوصا که رژیم اقدام به طراحی عملیات تروریستی میکند.

 

تهدید و خطر اپوزیسیون برای رژیم ایران

خبرنگار اسکای نیوز پرسید روشن است که رژیم ایران با وجود این مخالفین در اروپا و در اماکن دیگر احساس یک خطر و  تهدید بکند. سوال اینست که خصوصا در شرایط کنونی بعد از اعمال تحریمهایی جدی علیه رژیم،  بطور عملی خطری که رژیم ایران معتقد است این افراد برایش دارند چیست؟‌

علیرضا جعفر زاده پاسخ داد همانطور که می‌دانید رژیم می‌فهمد که در حال حاضر به اروپا نیاز دارد زیرا می‌خواهد اروپا را علیه ایالات متحده بکار بگیرد تا از تحریمها خلاصی یافته و از آنها بکاهد و راهی برای کاستن از مشکلاتش بیابد. ولی همزمان این رژیم واقعا از سوی اپوزیسیون مجاهدین خلق تهدید می‌شود. رژیم این سازمان را تهدید بود و نبود خودش می‌داند. چرا ؟‌ زیرا این سازمان تاریخی از ایستادگی علیه این رژیم با خود به همراه دارد. این سازمان از یک یا دو سال قبل بوجود نیامده بلکه حدود چهل سال است که سازمان مجاهدین خلق علیه رژیم ولایت فقیه قیام کرده و خواستار اینست که تغییری در این رژیم ببیند. کما اینکه این سازمان امکانات شگرفی در داخل و خارج ایران داشته و از یک رهبری و طرح و برنامه‌ روشن بهره‌مند می‌باشد. به راستی ایرانی که این سازمان می‌خواهد در آینده ببیند چیست؟‌ اعضاء این سازمان آماده ریسک پذیری هستند و در جریان تظاهراتها حضور خود را روشن ساخته و برای مردم ایران نیز واضح گردید. زیرا یک جایگزین برای این رژیم وجود دارد و احتمال تغییر این رژیم می‌رود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6c8edb72-be06-48bd-9db4-80de1c7a2044"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات