728 x 90

علی بیگدلی: «وقت‌کشی» برای بازگشت به مذاکره یا پذیرش قطعنامه شورای حکام؟

گرند هتل وین
گرند هتل وین

علی بیگدلی از تحلیلگران حکومتی دوشنبه ۱۲مهر، به عواقب بازی موش و گربه نظام بر سر موضوع هسته‌یی هشدار داد که این «وقت‌کشی» می‌تواند به صدور قطعنامه شورای حکام و ارجاع دوبارهٔ «پرونده هسته‌یی ایران به شورای امنیت سازمان ملل شود که شرایط را سخت و دشوار خواهد کرد.


روزنامه حکومتی ستاره صبح ۱۲مهر به‌نقل از وی نوشت: کشورهای غربی اگر مشاهده کنند ایران در حال وقت‌کشی است و عجله‌ای برای بازگشت به مذاکرات ندارد ممکن است رویکرد خود را تغییر بدهند و به ایران فشارهای بیشتری را وارد کنند. اگر ایران اجازه ندهد بازرسان آژانس از مراکز هسته‌یی بازدید کنند و هم‌چنین به میز مذاکرات بازنگردند این احتمال وجود دارد که شورای حکام علیه ایران قطعنامه صادر کند و پرونده هسته‌یی ایران دوباره به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع شود که شرایط را سخت و دشوار خواهد کرد. .
... وقت‌کشی ایران برای مذاکرات به مصلحت نظام و کشور نیست. ایران هر چه سریع‌تر باید خود را برای ازسرگیری مذاکرات آماده کند و از سوی دیگر نیز انتظارات خود را کاهش بدهد و با یک دیپلماسی انعطاف‌پذیر وارد مذاکرات شود.

این‌که وزیر امور خارجه می‌گوید نباید اقتصاد کشور را به برجام گره زد یک دیدگاه اشتباه و غیرواقعی است. زیرا واقعیت غیرقابل انکار این است که دولت (آخوند) رئیسی برای حل مشکلات اقتصادی راهی به‌جز احیای برجام نخواهد داشت. نگاههای یکجانبِه‌نگرانه و تنگ‌نظرانِه نمی‌تواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.
... ایران درباره موضوع اف.ای.تی. اف هنوز به یک جمع‌بندی مناسب نرسیده که این موضوع شرایط را برای تجار ایرانی سخت کرده است. به همین دلیل بسیاری از روزنه‌های بین‌المللی به روی ایران بسته شده و ما در آینده با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6043d5a8-1616-48fa-af4f-f2c8dae26b27"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات