728 x 90

عفو بین‌الملل خواستار آزادی فوری 11تن از زنان دارویش گنابادی شد

عفو بین الملل
عفو بین الملل

عفو بین‌الملل در بیانیه‌یی که روز پنجشنبه نهم فروردین 97 منتشر  کرد از وضعیت دست‌کم ۱۱درویش زن که در زندان قرچک ورامین نگهداری می‌شوند ابراز نگرانی کرد و خواستار آزادی فوری آنها شد.  این سازمان حقوق بشری  با اشاره به وضعیت غیرانسانی زندان قرچک، بازداشت  این زنان را «خودسرانه» و همراه با «آزار و سوء رفتار» خوانده است.در قسمتی از  این بیانیه آمده است:‌ دست کم ۱۱زن از دراویش گنابادی در ایران از ابتدای ماه اسفند در زندان شهر ری با شرایط غیرانسانی و بدون دسترسی به وکیل نگهداری می‌شوند. برخی از زنان نیاز به مراقبتهای پزشکی فوری برای جراحات ناشی از ضرب‌وشتم در زمان دستگیری دارند. 

این زنان بعد از دستگیری به بازداشتگاه وزرا منتقل شدند و گفته‌اند که در آنجا مورد بازجوییهای رعب‌آور، فحاشی با صدای بلند و بازرسیهای بدنی تعرض آمیز توسط مأموران زن قرار گرفتند. طی ۲۴ساعت بعد، ۱۰نفر از زنان به بخش قرنطیه زندان شهر ری -قرچک در نزدیکی تهران منتقل شدند.اسامی کسانی که به شهری ری منتقل شدند عبارتند از: شکوفه یدالهی، سپیده مرادی، مریم فریسانی، نازیلا نوری، سیما انتصاری، شیما انتصاری، شهناز کیانی، مریم باراکوهی، الهام احمدی و آویشا جلالالدین.

در قسمت دیگری از بیانیه آمده است:‌ زندان شهر ری سابقا یک مرغداری بوده و در آنجا صدها زن محکوم به جرایم خشن، در شرایطی اسفناک که با قواعد حداقلی استاندارد رفتار با زندانیان شدیداً فاصله دارد، نگهداری می‌شوند.. در روزهای اخیر زنان زندانی شکایت کرده‌اند که نشت گاز از سیستم فاضلاب باعث پخش بوی مشمئزکننده در محل نگهداری آنان شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/238dfd9d-b4c8-4211-adc5-5574c0589cac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات