728 x 90

عفو بین‌الملل: ۱۵نهاد حقوق بشری خواستار اقدام جهت پایان دادن به آزار حکومت آخوندی علیه شاهدان دادگاه آبان شدند

دادگاه بین‌المللی مردمی آبان
دادگاه بین‌المللی مردمی آبان

۱۵نهاد حقوق‌بشری خواستار اقدام جهت پایان دادن به آزار حکومت آخوندی علیه شاهدان دادگاه آبان شدند.

عفو بین‌الملل اعلام کرد ۱۵ سازمان مدافع حقوق‌بشر طی بیانیه مشترکی اعلام کردند مقامات با آزار و اذیت شاهدان «دادگاه بین‌المللی مردمی آبان» اصل ممنوعیت مطلق شکنجه را نقض کرده‌اند.

۱۵سازمان مدافع حقوق‌بشر در بیانیه‌یی مشترک اعلام کردند که مقامات ایرانی با آزار و اذیت شاهدان - و هم‌چنین خانواده‌های آنان - که در رابطه با سرکوب مرگبار اعتراضات سراسری آبان ۱۳۹۸ توسط مقامات ایران در «دادگاه بین‌المللی مردمی آبان» شهادت داده‌اند، اصل ممنوعیت مطلق شکنجه و سایر بدرفتاریها را نقض می‌کنند.

عفو بین‌الملل به مصونیت مقامات رژیم از مجازات به‌خاطر جنایات اشاره کرد و افزود: در ایران، مقامات به اقدامات تلافی‌جویانه علیه شاهدان و خانواده‌های آنها، از جمله دستگیری و بازداشت خودسرانه، خشونت، پیگرد قضایی ناعادلانه، احضار برای بازجویی‌های قهرآمیز، تهدید به مرگ، و سایر اشکال آزار و اذیت دست زده‌اند. چنین اقداماتی توسط مقام‌های حکومتی علیه شاهدان و خانواده‌های آنان، به‌طور عمدی برای مجازات آنها به‌دلیل شرکت در دادگاه و یا برای جلوگیری از دادخواهی علنی آنان صورت گرفته است.

۱۵سازمان مدافع حقوق‌بشر از شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد خواستند تا یک سازوکار تحقیقاتی ایجاد کند که رژیم ایران را پاسخگو کرده و شواهد مربوط به جنایات صورت گرفته در این کشور بر اساس قوانین بین‌المللی، برای تسهیل رسیدگی‌های کیفری عادلانه در آینده جمع‌آوری شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9d4b1fc5-3345-4af5-b489-ff9bd77661a6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات