728 x 90

عفو بین‌الملل نیروهای امنیتی را متهم به شلیک گلوله‌های جنگی از پشت‌بام در خاش کرد

جنایت خامنه‌ای در خاش
جنایت خامنه‌ای در خاش

عفو بین‌الملل نیروهای امنیتی را متهم به شلیک "گلوله‌های جنگی" از پشت‌بام در خاش کرد.

خبرگزاری فرانسه روز ۱۳آبان به نقل از عفو نوشت: پس از آن که به روی تظاهرات کنندگان آتش گشوده شد، بیم آن می‌رود ده نفر کشته شده باشند.

عفو بین‌الملل اعلام کرد که بیم آن می‌رود که روز جمعه در جریان تیراندازی نیروهای امنیتی ایران به سوی معترضان استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی ایران، ۱۰نفر از جمله کودکان کشته شده باشند.

تظاهرات پس از نماز جمعه در مرکز استان زاهدان و هم‌چنین در سایر مناطق این استان مرزی وسیع، از جمله شهر خاش در جنوب آغاز شد.

عفو بین‌الملل نیروهای امنیتی را متهم به شلیک "گلوله‌های جنگی" از پشت‌بام ساختمانهای دولتی در خاش کرد.

عفو بین‌الملل در بیانیه‌یی اعلام کرد: بیم آن می‌رود که این سرکوب ۱۰نفر از جمله کودکان کشته و دهها زخمی بر جای مانده باشد.

این گروه حقوق‌بشری افزود که «به‌شدت نگران خون‌ریزی بیشتر در بحبوحه قطعی اینترنت و گزارشهایی مبنی بر آوردن نیروهای امنیتی بیشتر از زاهدان به خاش است».

در این بیانیه آمده است: «مقامات ایران باید فوراً نیروهای امنیتی را کنترل و محدود کنند. سازمان عفو ​​بین‌الملل اعلام کرد که در تلاش است تا کشته‌شدگان را شناسایی کند و تعداد نهایی ممکن است بیشتر باشد.

کمپین فعالان بلوچ (BAC) مستقر در لندن گفت که نیروهای امنیتی "به قصد کشتن" تیراندازی کردند و بیمارستانها مملو از زخمی شدند.

این سازمان در کانال تلگرام خود مدعی شد که "ده ها" نفر کشته شده‌اند و گفت که هویت ۹نفر از کشته‌شدگان از جمله یک نوجوان ۱۴ساله را تأیید کرده است.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی صحنه‌هایی در خاش را نشان می‌دهد که دود هوا را پر کرده و ساکنان به کمک مجروحان می‌شتابند... .

 

شورای ملی مقاومت روز ۱۳آبان در اطلاعیه شماره ۱۰۹ مربوط به قیام سراسری اعلام کرد:

خامنه‌ای با کشتار نمازگزاران معترض در خاش مرتکب جنایت دیگری علیه بشریت می‌شود.

تا ساعت ۲۴ به وقت محلی شمار شهیدان خاش دست کم ۲۰ و مجروحان ۶۰ نفر است

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2ade549-3add-449d-b2b3-c7cb1db26f46"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات