728 x 90

عفو بین‌الملل: شش شهروند اهوازی در خطر جدی اعدام قرار دارند

شش شهروند اهوازی در خطر جدی اعدام قرار دارند
شش شهروند اهوازی در خطر جدی اعدام قرار دارند

در بیانیه‌یی که در تاریخ ۲۲ اردیبهشت منتشر شده، سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده است که رژیم ایران شش نفر را در اهواز محکوم به اعدام محکوم کرده است. بر اساس این گزارش، این شش نفر از شهروندان عرب اهوازی در استان خوزستان هستند و در دوران بازداشت خود تحت شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

عفو بین‌الملل اعلام کرده است که اطلاعات در دسترس نشان می‌دهد دادگاه در این پرونده به‌طور کامل به حقوق مدافعان مردم پایبند نبوده است. این سازمان بار دیگر اعلام کرده که مخالف اعدام به هر شکلی است و این حکم باید لغو شود.

علی مجدم، معین خنفری، محمدرضا مقدم، سالم موسوی، عدنان قبیشاوی و حبیب دریس از شهروندان اهوازی با اعدام قریب‌الوقوع روبه‌رو هستند. دادگاه انقلاب از اعترافات آغشته به شکنجه آنها استفاده کرد تا آنها را در ماه فوریه پس از یک محاکمه به‌شدت ناعادلانه به اعدام محکوم کند. دیوان عالی رژیم محکومیتها و احکام آنها را تأیید کرده است، به این معنی که آنها در هر زمانی ممکن است اعدام شوند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5af52112-8669-47dd-adbc-3aea28e64474"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات