728 x 90

عفو بین‌الملل از دولت عراق خواست درباره سرنوشت ۶۴۳عراقی که توسط حشدالشعبی ربوده شده‌اند پاسخگو باشد

فلوجه - نیروهای حشدالشعبی
فلوجه - نیروهای حشدالشعبی

سازمان عفو بین‌الملل از دولت عراق خواست تا باره سرنوشت ۶۴۳مرد و جوان را که طی ۵سال گذشته توسط گروه‌های شبه‌نظامیان موسوم به حشدالشعبی ربوده شده‌اند، مشخص کند.
عفو بین‌الملل روز پنجشنبه ۱۳خرداد اعلام کرد، با توجه به این‌که شبه‌نظامیان موسوم به حشدالشعبی که هم‌اکنون تحت کنترل دولت عراق مشغول به کار هستند، دولت عراق نسبت به سرنوشت این مفقود شدگان پاسخگو می‌باشد.
عفو بین‌الملل گفت: این افراد در ژوئن ۲۰۱۶ در عملیاتی که این گروه و دیگر گروه‌های مسلح وابسته به رژیم ایران در فلوجه واقع در غرب بغداد، انجام دادند، توسط این شبه‌نظامیان ربوده شده‌اند.
گزارش عفو بین‌الملل به‌نقل از شاهدان عینی در سوم ژوئن سال۲۰۱۶ می‌نویسد، در حالی که هزاران زن و مرد و کودک و جوان آواره، به سوی بغداد در حال فرار بودند، حدود ۱۳۰۰مرد و جوان توسط افرادی مسلح از حشدالشعبی شاخه وابسته به رژیم ایران از خانواده‌هایشان جدا شده و به اماکن نامعلومی منتقل شدند و تاکنون اطلاعی از آنها در دست نیست.
در ادامه این گزارش آمده است که در همان شب، افراد مسلح حداقل ۶۴۳نفر از این افراد را سوار اتوبوس و کامیونهای بزرگ کرده و به مکان نامشخصی منتقل کردند. برخی دیگر از این آوارگان که کودکان و سالخوردگان بودند مورد شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته‌اند.
لازم به یادآوری است که مدافعان حقوق‌بشر تاکنون چندین بار به‌علت مشخص نشدن سرنوشت مفقودان و آوارگان مناطق سنی‌نشین، دولت عراق را محکوم کرده اند. (العربیه ۱۳خرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1fcebc4e-6588-4694-9b34-c991516b03a9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات