728 x 90

عضو کنگره آمریکا: نبایستی با رژیمی که فعالانه برای ترور مقام‌های خارجی کار می‌کند مذاکره کنیم

کلودیا تنی، عضو کنگره آمریکا
کلودیا تنی، عضو کنگره آمریکا

کلودیا تنی، عضو کنگره آمریکا طی پیام توئیتری ۱۸ آبان در واکنش به حمله پهپادی به اقامتگاه نخست‌وزیر عراق که توسط شبه‌نظامیان رژیم ایران صورت گرفته است، نوشت: شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران نخست وزیر عراق را تهدید کردند و چند روز بعد خانه وی مورد حمله پهپادها قرار گرفت. ما نباید با رژیمی که فعالانه برای ترور مقام‌های خارجی کار می‌کند مذاکره کنیم.

روز دوشنبه مقام‌های امنیتی عراق در گفتگو با رویترز از نقش شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در حمله پهپادی علیه مصطفی الکاظمی خبر دادند. دو منبع نیز از گروه‌های کتائب حزب‌الله و عصائب اهل الحق به‌عنوان عاملان این حمله نافرجام نام بردند. منابع نزدیک به شبه‌نظامیان در گفتگو با رویترز نقش کتائب حزب‌الله را تأیید کردند. این منابع که خواستند نام‌شان فاش نشود به رویترز گفتند پهپادها و مواد منفجره مورد استفاده در حمله به منزل نخست‌وزیر عراق ساخت ایران بوده‌اند. همزمان، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره حمله اخیر به محل اقامت الکاظمی گفت: نمی‌توانم به شخص یا گروه خاصی اشاره کنم، اما «می‌دانیم که چندین گروه مورد حمایت ایران در عراق حضور دارند که قادرند چنین حملاتی را ترتیب دهند». آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، نیز روز دوشنبه بار دیگر بر نگرانی آمریکا در خصوص حمایت ایران از تروریسم و برنامه موشکهای بالستیک این کشور تأکید کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f98d6a4-96b6-42b8-b37e-fe96ba5e8873"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات