728 x 90

عضو پارلمان بلژیک: تهران استدلال می‌کند باج‌خواهی با بلژیک جواب داشت با سوئد هم امتحان کنیم

پیتر دو روور، نماینده پارلمان بلژیک و رهبر حزب اپوزیسیون
پیتر دو روور، نماینده پارلمان بلژیک و رهبر حزب اپوزیسیون

پیتر دو روور، نماینده پارلمان بلژیک و رهبر حزب اپوزیسیون درباره ادامه سیاست باج‌خواهی از طریق تروریسم و گروگانگیریِ اتباع خارجی توسط آخوندها و دستگیری یک تبعه دیگر سوئد در توئیتی نوشت: در تاریخ ۱۴ژوئیه، یک ایرانی در سوئد محکوم شد. دو هفته بعد، گردشگر سوئدی در ایران بازداشت شد.

آنها در تهران استدلال می‌کنند، «باج‌خواهی از بلژیک در رابطه با معاهده با ایران موفق بود. همین کار را با سوئد هم امتحان کنیم!».

 

 

وزرات منفور اطلاعات، طی اطلاعیه‌یی در روز ۸مرداد۱۴۰۱ و در ادامه سیاست باج‌خواهی از طریق تروریسم و گروگانگیریِ اتباع خارجی توسط آخوندها، از دستگیری یک تبعه دیگر سوئد خبر داد و به تهدیدهای وقیحانه علیه این کشور پرداخت.

 

آسوشیتدپرس روز ۸مرداد ضمن انتشار این خبر، به محکوم شدن دژخیم حمید نوری در دادگاه استکهلم به حبس ابد، اشاره کرد و نوشت: این دومین شهروند سوئدی است که در ایران در ماههای اخیر دستگیر می‌شود.

تئو فرانکن عضو پارلمان بلژیک پس از انتشار خبر دستگیری یک شهروند سوئدی در ایران در توئیتر خود نوشت: بار دیگر به همه بلژیکی‌ها و اروپایی‌هایی که فکر می‌کنند با وجود توصیه‌های منفی، سفر به ایران ایده خوبی است: از ایران دوری کنید! به ایران سفر نکنید.

دریا صفایی عضو پارلمان نروژ در توئیتر خود نوشت: نتیجه مستقیم تسلیم بلژیک در برابر دیپلوماسی باج‌خواهی آخوندها این است که حالا هیچ شهروند اروپایی در امان نیست.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/618ddc45-6c56-4145-9b9e-9d5dd51d8b4c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات