728 x 90

عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد: وزیر صمت در این ۳ماه صنعت فولاد کشور را به نابودی کشانده است

صنعت فولاد
صنعت فولاد

رضا شهرستانی؛ عضو هیأت مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد کشور در سخنانی که خبرگزاری حکومتی ایلنا روز سه‌شنبه ۱۹بهمن آنرا منتشر کرد با تشریح وضعیت اسفبار صنعت فولاد کشور گفت: «وزیر صمت در این ۳ماه صنعت فولاد کشور را به نابودی کشانده است».
وی در توضیح چرایی این وضعیت گفت: «وزیر صمت سود شرکت‌های خصولتی را از جیب زیان شرکت‌های خصوصی افزایش داده است و این افزایش کاملاً مهندسی شده و دستوری بوده است. در ۵۳سالی که در این صنعت فعالیت داشتیم، نه در انقلاب و نه در دوره جنگ فاجعه‌یی که دولت سیزدهم ایجاد کرده را شاهد نبوده‌ایم. وزارت صمت و دولت این کار را انجام داده‌اند و ایمیدرو (و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) هم پشت آن بوده است».


شهرستانی در ادامه اضافه کرد: «در یک ماه اخیر ۱۱۰ کارخانه فولادی تولید خود را به تعویق انداختند. سیاست‌های اشتباه وزیر صمت باعث چنین شرایطی شده است که به‌طور دستوری قیمت محصولات فولادی را کاهش داد».
لازم به یادآوری است که بر اساس آمارهای مجمع جهانی فولاد، تولید فولاد خام ایران در سال گذشته میلادی نزدیک دو درصد افت کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/69982528-bd5c-40b1-9956-f1ec58855e4d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات