728 x 90

یک عضو مجلس ارتجاع: ضریب خطای پرتاب ماهواره در ایران ۶۰درصد است

موشکی رژیم ایران
موشکی رژیم ایران

جمالی نوبندگانی عضو مجلس ارتجاع روز دوشنبه ۲۹بهمن۹۷طی مصاحبه‌یی به شکست پرتاب ماهواره توسط رژیم آخوندی اعتراف کرد و ضریب خطای پرتاب ماهواره در ایران را ۶۰درصد خواند.

وی گفت: ضریب بین‌المللی خطا در پرتاب موشک، ۵درصد و این عدد در ایران ۶۰درصد است. وی مدعی شد یکی از عمده دلایلی که این درصد در ایران بالاست به‌خاطر آزمایش‌های کم ماست.

عضو مجلس ارتجاع گفت: «در دو ماه گذشته دو آزمایش پرتاب ماهواره ناموفق داشتیم که این اتفاقات در همه جای دنیا رخ می‌دهد... اما موضوع حائز اهمیت در این رابطه، درصد خطا است».

لازم به یادآوری است که محمدجواد آذری جهرمی روز ۲۵دی ۹۷در توئیتر خود اعلام کرد پرتاب ماهواره «پیام امیرکبیر» موفق نبوده و این ماهواره در مدار قرار نگرفت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد: رژیم ایران می‌گوید یک ماهواره به هوا پرتاب کرده اما به مدار نرسیده است.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا شنبه شب ۲۲دیماه در یک کنفرانس خبری در امارات در پاسخ به «واشنگتن فری بیکن» درباره پرتاب ماهواره رژیم به فضا گفت: رژیم ایران قصد دارد چندین ماهواره به فضا ارسال کند و از این آزمایش به‌عنوان آزمایش موشک بالستیک بین‌قاره‌یی استفاده کند. همه جهان باید در کنار یکدیگر با این اقدام مخالفت کنند.

وی افزود: آمریکا همواره هشدار داده که فعالیت‌های موشکی بالستیک و موشک حامل پرتاب فضایی از سوی رژیم ایران، برهم زننده ثبات منطقه و فراتر از آن دارد. فرانسه، آلمان و انگلستان و بسیاری کشورهای دیگر در جهان هم نگرانی عمیق خود را ابراز کرده‌اند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۲۵دیماه در واکنش به پرتاب موشک رژیم آخوندی و شکست فضاحت‌بار آن گفت:‌ رژیم ایران امروز در سرپیچی از جامعه بین‌المللی و قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت ملل ‌متحد یک موشک فضا پیما پرتاب کرد.

این پرتاب موشک بار دیگر نشان می‌دهد رژیم ایران در حال پیشبرد قابلیتهای پیشرفته موشکی است که اروپا و خاورمیانه را در معرض تهدید قرار می‌دهد.

وزیر خارجه فرانسه گفت: فرانسه آماده است اگر پیشرفتی در مذاکرات بر سر برنامه موشک بالستیک رژیم ایران ایجاد نشود، تحریم‌های بیشتری علیه این رژیم اعمال کند. ژان ایو لودریان افزود: ما آماده‌ایم اگر مذاکرات با رژیم ایران به نتیجه‌یی نرسد تحریم‌ها را قاطعانه اعمال کنیم.

خبرگزاری رویترز روز جمعه ۵بهمن ۹۷با مخابره این خبر افزود: فرانسه و انگلستان و سایر کشورهای اروپایی تحریم‌های اقتصادی جدید علیه تهران را مورد بررسی قرار داده‌اند. سه دیپلمات گفتند، تحریم‌ها می‌تواند شامل مسدود کردن داراییها و ممنوعیت علیه سفر فرماندهان سپاه پاسداران و توسعه برنامه موشک بالستیک رژیم ایران باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f9c99c5-df30-438c-8642-4d1d7d10e7b4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات