728 x 90

عضو مجلس ارتجاع: صادرات نفت از یک و نیم میلیون بشکه در روز به صد هزار بشکه رسیده است

صادرات نفت رژیم - عکس  از آرشیو
صادرات نفت رژیم - عکس از آرشیو

یک عضو سابق مجلس رژیم به نام نمازی گفت: صادرات نفت از رقم یک و نیم میلیون بشکه در روز به صد هزار بشکه رسیده است و عملاً این ردیف درآمدی در بودجه صفر است. (در چنین وضعیتی) کسب و کار کم رونق شده و آنهایی هم که مالیات می‌دادند درآمدی ندارند. میزان نقدینگی (نیز) از مرز ۲۰۰۰هزار میلیارد تومان عبور کرده است.

 

همچنین خبرگزاری رویترز روز شنبه ۹شهریور خبر داد: تولید نفت ایران به پایین‌ترین سطح خود در ۳۳سال اخیر کاهش یافت.

به گفته رویترز در ماه اوت، ماه جاری میلادی، تولید روزانه نفت ایران به ۲میلیون و ۱۰۰هزار بشکه کاهش یافته است. این رقم نسبت به ژوئیه، ماه قبل از اوت، ۵۰هزار بشکه کمتر است و نسبت به دوران پیش از بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا حدود یک میلیون و هفتصد هزار بشکه در روز افت کرده است.

به گزارش رویترز، تولید دومیلیون و یکصدهزار بشکه نفت در ماه اوت کمترین میزان از سال ۱۹۸۶به‌شمار می‌رود.

تولید نفت ایران در سال‌های پیش از انقلاب ۱۳۵۷حدود ۶میلیون بشکه در روز بود، اما بعد از روی کار آمدن رژیم ایران و جنگ با عراق، تولید نفت به‌شدت کاهش یافت؛ بعد از جنگ و تا پیش از تحریم‌های سال ۲۰۱۲، این رقم به حدود ۴میلیون بشکه رسید.

آمریکا پس از خروج از برجام، در آبان سال گذشته به مشتریان نفت ایران شش ماه معافیت داد که خرید نفت ایران را بتدریج به صفر برسانند. این مهلت اوایل اردیبهشت امسال به پایان رسید و واشنگتن معافیتها را تمدید نکرد.

در حال حاضر چین و سوریه تنها مشتریان علنی نفت ایران هستند.

رژیم ایران قبل از تحریم‌ها روزانه ۲.۵میلیون بشکه صادرات نفت و میعانات گازی داشت.

با وجود افت تولید ایران، مجموع تولید اوپک در ماه اوت ۸۰هزار بشکه افزایش یافته و به ۲۹میلیون و ۶۱۰هزار بشکه رسید.

عمده افزایش تولید اوپک از طرف عراق و نیجریه بوده است.

تولید عراق در ماه جاری به ۴میلیون و ۷۶۰هزار بشکه اوج گرفته است.

تولید نفت عراق در سال ۲۰۱۰کمتر از ۲.۵میلیون بشکه و تولید ایران حدود ۴میلیون بشکه بود، اما اکنون بیش از دو برابر ایران تولید نفت دارد.

ایران قبل از خروج آمریکا از برجام، سومین تولیدکننده بزرگ اوپک بعد از عربستان و عراق بود، اما در ماه اوت تولید نفت کویت و امارات نیز بیشتر از ایران است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/59ed6241-14b6-4850-aeb9-0af03fa3d968"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات