728 x 90

عضو مجلس ارتجاع: سیستان و بلوچستان از خط قرمز خشکسالی هم گذشت

بحران آب در سیستان و بلوچستان
بحران آب در سیستان و بلوچستان

اسماعیل حسین زهی عضو مجلس ارتجاع جمعه ۲۲اسفند، در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایلنا از خالی شدن سکنه روستاهای این استان ناشی از بحران بی‌آبی و خشکسالی خبر داد.

وی نسبت به وضعیت وخامت‌بار بحران بی‌آبی در سیستان و بلوچستان گفت: «نزدیک دو دهه است که استان به‌دلیل بارندگی‌های کم از خط قرمز خشکسالی هم عبور کرده و مردم شهرهای بزرگ استان نیز فاقد آب آشامیدنی سالم هستند چه برسد روستاها.
حسین زهی با اعتراف به بی‌عملی رژیم در انجام پروژه شیرین‌سازی آب دریای عمان و انتقال از چابهار گفت: «به‌خاطر عدم بارندگی و افت سطح منابع آب زیرزمینی فرو نشست شدیدی در تمامی مناطق استان در حال رخ دادن است».
عضو مجلس ارتجاع با اعتراف به این‌که این بحران تاکنون تبعات منفی بی‌شماری را در پی داشته است گفت: «جنوب استان در خشکسالی محض به‌سر می‌برد، در برخی شهرهای استان یک تانکر آب وجود دارد که همان یک تانکر هم از حیز انتفاع خارج است، اکثر راههای روستایی خاکی هستند و اگر یک بار تانکرهای آبرسان به منطقه مراجعه کنند، خراب می‌شود و برای تعمیرات چندین روز زمان نیاز است و همین موضوعات باعث می‌شود روستاها از سکنه خالی شوند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/de3d6351-b666-4a86-8324-b35fc00f5e0d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات