728 x 90

عضو مجلس ارتجاع: برخی رودخانه‌های خوزستان خشک شده‌اند و کودکان در این رودخانه‌ها فوتبال بازی می‌کنند

بحران آب در ایران
بحران آب در ایران

قاسم ساعدی عضو مجلس ارتجاع با اشک تمساح برای مردم خوزستان گفت: مردم خوزستان در وضعیتی به‌مراتب خطرناک‌تر از وضعیت کرونایی قرار دارند، زیرا تأمین آب مورد نیاز آنها به خطر افتاده است. تأسیسات آبرسانی در بسیاری از روستاهای خوزستان به‌دلیل خشک شدن رودخانه‌ها حتی دیگر امکان پمپاژ آب را ندارند و مردم بلاتکلیف مانده‌اند.

وی در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۴تیر در اشاره به «فاجعه هولناک زیست‌محیطی در هورالعظیم» گفت: مردم در برخی شهرهای خوزستان مثل هویزه و دشت آزادگان، در صف می‌ایستند تا آب خریداری کنند و این مساله، فاجعه است.
وی افزود: از ابتدای خردادماه امسال تاکنون رهاسازی آب در خوزستان توسط وزارت نیرو به حداقل رسیده است و اقدامات انجام شده در این زمینه اصلاً مطلوب و در شان مردم خوزستان نیست.

عضو مجلس رژیم در رابطه با خشک شدن برخی از رودخانه‌ها در استان خوزستان گفت: برخی رودخانه‌های خوزستان خشک شده‌اند و کودکان در این رودخانه‌ها فوتبال بازی می‌کنند. رودخانه جراحی توسط وزارت نیرو کاملاً خشک شده و کارون با آن همه عظمت به یک نهر کوچک تبدیل شده است. رودخانه کرخه که از طولانی‌ترین رودخانه‌های کشور است نیز متأسفانه وضعیت خوبی ندارد.
وی با اعتراف به بحران فاجعه‌بار بی‌آبی مردم خوزستان آن هم در گرمای تابستان را «خطرناک تر از شرایط کرونایی» توصیف کرد و گفت: مردم خوزستان در وضعیتی به‌مراتب خطرناک‌تر از وضعیت کرونایی قرار دارند، زیرا تأمین آب مورد نیاز آنها به خطر افتاده است. تأسیسات آبرسانی در بسیاری از روستاهای خوزستان به‌دلیل خشک شدن رودخانه‌ها حتی دیگر امکان پمپاژ آب را ندارند و مردم بلاتکلیف مانده‌اند.
وی افزود: مردم در برخی شهرهای خوزستان مثل هویزه و دشت آزادگان، در صف‌های آب‌فروشی می‌ایستند تا آب خریداری کنند و این مساله، فاجعه است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d1623b5b-97bc-4ed4-a0ba-3e08a92c95dc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات