728 x 90

عرضه یک ساندویچ فلافل به قیمت ۱۰۰هزار تومان در فست‌فودها

ساندویچ فلافل
ساندویچ فلافل

سایت حکومتی اقتصاد۲۴، در گزارشی در رابطه با بازتاب گرانی و افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها در زندگی مردم نوشت: امروزه صرف یک وعده غذایی برای یک خانواده چهار نفره در کمترین حالت بیش از نیم‌میلیون تومان آب می‌خورد.

اقتصاد ۲۴ نوشت: در حالی رستوران‌داران از کاهش چشمگیر مشتریان خود می‌گویند بررسیها نشان می‌دهد که قیمت یک ساندویچ فلافل به ۹۵هزار تومان نیز رسیده است.
افزایش سرسام‌آور قیمتها دیگر به خانواده اجازه صرف یک وعده غذایی در رستورانها را نمی‌دهد چرا که امروزه صرف یک وعده غذایی برای یک خانواده چهار نفره در کمترین حالت بیش از نیم‌میلیون تومان آب می‌خورد.
در این گزارش در ادامه می‌افزاید: این اتفاق شیوه جدیدی از فروش را در بین رستوران‌داران و فست فودی‌ها رواج داد؛ از فروش غذا‌های نیم پرسی بگیر تا فروش تکه‌ای پیتزا. برخی دیگر نیز با کاهش وزن و کیفیت غذا‌ها سعی به حفظ مشتریان خود داشتند. 


در همین رابطه میرابراهیمی کارگزار رژیم در اتحادیه دارندگان رستوران و سلف‌سرویس اظهار داشت:... تورم موجود در کشور بر قیمت روغن، برنج، رب گوجه فرنگی، انواع ادویه، زعفران و …. تأثیر گذاشته است. .
وی افزود: برخی از مسئولان صنفی از رواج سفارش «غذا‌های نیم پرسی» سخن می‌گویند...
گرانی مواد غذایی از ابتدای سال جاری به‌گونه‌یی افزایش داشته که هیچ جای نفسی برای صاحبان مشاغل در این صنف و مراجعه مردم برای خوردن غذای مورد علاقه‌شان باقی نگذاشته است.
بررسیها نشان می‌دهد که کاهش تقاضا فقط به رستورانها محدود نشده است. در حال حاضر فست‌فودها، آب‌میوه فروشی‌ها، بستنی‌فروشی‌ها، کافی‌شاپ‌ها و … نیز وضع مشابهی را تجربه می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d8721f9f-3717-4ba8-a73e-04a924ab893c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات