728 x 90

عربستان و مصر: برنامه اتمی و سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده ایران باید پایان یابد

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی
عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی سه‌شنبه ۳۱خردادماه در بیانیه مشترکی بر همکاری بین ریاض و قاهره در مسائل منطقه‌ای تأکید کرده و از رژیم ایران خواسته‌اند که به فعالیت‌های «بی‌ثبات کننده منطقه‌ای» پایان دهد.

در این بیانیه که در پایان دیدار محمد بن سلمان از قاهره صادر شده، آمده است، رئیس‌جمهوری مصر و ولیعهد عربستان درباره اهمیت حمایت از تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌یی و ایجاد منطقه‌‌ای عاری از سلاحهای هسته‌ای و سلاحهای کشتار جمعی در خاورمیانه توافق داشتند.

عبدالفتاح السیسی و محمد بن سلمان از ایران خواسته‌اند تا به دخالت در امور داخلی کشورهای عرب منطقه پایان دهد، فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود مانند حمایت از شبه‌نظامیان مسلح را متوقف کرده و از تهدید ناوبری دریایی و خطوط تجارت بین‌المللی خودداری کند.

آنها هم‌چنین از رژیم ایران خواستند به موازین و قواعد حقوق بین‌الملل متعهد باشد و از مداخله در امور کشورهای عربی دست بردارد و به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود در منطقه پایان دهد.

در بیانه مشترک  ولیعهد عربستان سعودی و رئیس‌جمهوری مصر، «حمایت حکومت ایران از گروه‌های شبه‌نظامی» و «ایجاد ناامنی در خطوط تجارت بین‌المللی»، به‌عنوان نمونه‌هایی از تلاش رهبران رژیم ایران برای «بی‌ثباتی در منطقه» عنوان شده است .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e525ec5d-cddd-475d-ae32-d7314b1baf80"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات