728 x 90

عربستان از قرار گرفتن حوثی‌ها در لیست گروه‌های تروریستی توسط شورای امنیت استقبال کرد

حوثیهای یمن
حوثیهای یمن

وزارت‌خارجه عربستان از صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران را در زمره گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد، استقبال کرد.
العربیه روز سه‌شنبه ۱۰اسفند نوشت: وزارت‌خارجه عربستان با استقبال از قطعنامه شورای امنیت، ابراز امیدواری کرد که این تصمیم بتواند به تهدید شبه‌نظامیان حوثی پایان دهد و رژیم ایران را از تحویل موشکهای بالستیک، پهپاد و سلاحهای باکیفیت و پیشرفته و تأمین مالی حوثی‌ها برای ادامه جنگ و هدف قرار دادن غیرنظامیان و تأسیسات اقتصادی عربستان و امارات متحده عربی و تهدید ناوبری بین‌المللی و کشورهای همسایه منع کند.
از این پیش‌تر، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه نیز قطعنامه‌یی را تصویب کرد که بر اساس آن ممنوعیت ارسال سلاح به یمن شامل همه شبه نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران می‌شود.
این ممنوعیت پیش‌تر به افراد و شرکت‌های خاص محدود شده بود. یازده کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و چهار کشور نروژ، مکزیک، برزیل و ایرلند رأی ممتنع دادند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6a76b9dd-0926-4e90-979a-51886c23df0e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات