728 x 90

عربده‌کشی رئیسی جلاد و واکنش‌های حکومت آخوندی نسبت به قطعنامه شورای حکام

آژٰانس انرژی اتمی
آژٰانس انرژی اتمی

عربده‌کشی رئیسی جلاد و واکنش‌های حکومت آخوندی نسبت به قطعنامه شورای حکام

رئیسی جلاد: یک قدم از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

بیانیه وزارت‌خارجه رژیم: جمهوری اسلامی به‌دلیل تصویب قطعنامه سانتریفوژهای پیشرفته را نصب و دوربینهای فراپادمانی را غیرفعال کرده است.

 

عربده‌کشی رئیسی جلاد در واکنش به تصویب قطعنامه علیه رژیم در شورای حکام: یک قدم از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم

رئیسی جلاد در شهر کرد ۱۹خرداد ۱۴۰۱: سخنان ما سخن جدی است. فکر کردید در شورای حکام قطعنامه صادر کنید ما از مواضعمون عقب‌نشینی خواهیم کرد. به‌نام خدا و به‌نام ملت بزرگ ایران یک قدم از مواضعمون عقب‌نشینی نخواهیم کرد. شما مگر چند قطعنامه و بیانیه در سازمانهای بین‌المللی با نفوذ سیاسی خودتون صادر کردید. مگر راه به‌جایی بردید. (خبرگزاری حکومتی ایرنا ۱۹خرداد)

 

به‌دنبال تصویب قطعنامه محکومیت رژیم در شورای حکام وزارت‌خارجه رژیم طی بیانیه‌یی این قطعنامه را بر اساس گزارش شتاب‌زده و غیرمتوازن مدیرکل آژانس دانست و اعلام کرد تصویب این قطعنامه نتیجه‌ای جز تضعیف روند همکاری و تعاملات جمهوری اسلامی با آژانس در برنخواهد داشت.

وزارت‌خارجه رژیم افرود: جمهوری اسلامی به‌دلیل تصویب قطعنامه، گامهای عملی متقابلی را اتخاذ نموده که نصب سانتریفوژهای پیشرفته و غیرفعال سازی دوربینهای فرا پادمانی از جمله آنهاست. (سایت وزارت‌خارجه رژیم ۱۸خرداد)

 

امیر عبداللهیان وزیر خارجه رئیسی جلاد نیز سراسیمه به صحنه شتافت و گفت: در دو روز گذشته یک بسته سیاسی مبتکرانه جدیدی را ارائه دادیم و به‌طرف مقابل به‌صراحت اعلام کردیم می‌توانید بین این دو مسیر یکی را انتخاب کنید. ترجیح ما مسیر دیپلوماسی و سیاسی است.

عبداللهیان افزود: آمریکا و سه کشور اروپایی در یک اقدام کاملاً غیرمنطقی در حالیکه تبادل پیام‌های آمریکا و ما جریان دارد پیش‌نویس قطعنامه‌ای را مطرح کردند. در حالی که پیامها میان ایران و آمریکا از طریق اتحادیه اروپا و بعضی از وزارت‌خارجه تبادل می‌شد، مواجه شدیم با قطعنامه آمریکا و سه کشور اروپایی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و این قطعنامه را به‌عنوان یک عامل فشار جدید بر روی ما مطرح کردند. (همشهری آنلاین رژیم ۱۸خرداد)

 

سرپرست نمایندگی دائم رژیم در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز گفت: این قطعنامه زنگ خطری برای اعتبار و یکپارچگی آژانس است... این ضربه بزرگی به آژانس است که توسط یکی از مهم‌ترین ارگانهای تصمیم‌گیر آن یعنی شورای حکام به آن وارد شد.

جمهوری اسلامی قاطعانه نسبت به این قطعنامه ابراز تأسف می‌کند و در پاسخ به آن اقدام مقتضی را انجام خواهد داد، که عواقب آن متوجه ارائه کنندگان و حامیان این قطعنامه است. نظام حق دارد در سیاست و رویکرد خود در قبال آژانس بازنگری کند (خبرگزاری حکومتی انتخاب ۱۸خرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d91d4387-e248-4152-9a2a-ecb45aa8ce31"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات