728 x 90

عرب نیوز: سران رژیم ایران مسببان وضعیت اقتصادی کشور هستند

بیداد فقر در حاکمیت سیاه ولایت فقیه
بیداد فقر در حاکمیت سیاه ولایت فقیه

عرب نیوز در لندن: اقتصاد ایران در شرایط بسا بدتری از چند هفته گذشته که صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده بود به‌سر می‌برد.

صندوق بین‌المللی پول در ماه آوریل گزارش کرد تورم در ایران می‌تواند به سقف چهل درصد افزایش یابد. همزمان بانک جهانی در ماه ژوئن مشخص کرد تولید ناخالص ملی ایران امسال با افت چهارونیم درصدی روبه روست.

این آمار وخیم‌تر از پیش‌بینی ماه ژانویه بوده است. اسناد منتشر شده مرکز آمار ایران در هفته گذشته از تیره‌تر بودن شرایط خبر می‌دهند.

...

بعضی تحلیلگران سیاسی و محققاًًن و سیاستمداران، تورم بالا در ایران و اقتصاد فروپاشیده آن را متأثر از تحریم‌های آمریکا می‌دانند، فاقد ارزش است. چرا که عامل اصلی این بحران: فساد گسترده است که در درون ساختار مذهبی و طیفهای سیاسی وجود دارد. همچنین سوء مدیریت اقتصادی در سران رژیم و اختلاس و پولشویی در سیستم بانکی و به تاراج دادن ثروت کشور و اختصاص دادن آن به شبه‌نظامیان، گروه‌های تروریستی و نیابتی در سراسر منطقه از دیگر عوامل این وضعیت است.

برای برسی دقیقتر، نیروهای سپاه پاسداران و وابستگان این ارگان و نهادهای وابسته به خامنه‌ای مسئول کنترل بخش قابل توجهی از سیستم اقتصادی و مالی کشور هستند. آنها باید پاسخگوی این شرایط باشند

سپاه پاسداران به تنهایی بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی را کنترل می‌کند و مالکیت نهادهای قدرت و موقوفات مذهبی، مانند آستان قدس رضوی در شهر شمال شرقی مشهد را به عهده‌ دارد.

افزایش افسار گسیخته تورم باعث ویرانی اقتصاد ایران و صدمه به مردم عادی می‌شود. اما کسی جز سران رژیم ایران به‌خاطر فساد گسترده،سوء مدیریت اقتصادی، هزینه‌های تروریستی و حمایت از شبه‌نظامیان در منطقه، مقصر این وضعیت نیست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8384e8d6-1cdc-4278-9cd5-61f2cbc47916"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات