728 x 90

عرب نیوز: تجاوزگری رژیم ایران در خلیج‌فارس بایستی متوقف گردد

توقیف نفتکش توسط رژیم
توقیف نفتکش توسط رژیم

عرب نیوز: تجاوزگری رژیم ایران در خلیج‌فارس بایستی متوقف گردد. حداقل ۱۱واقعه عمده تاکنون در خلیج‌فارس گزارش‌شده که مسئول آن سپاه پاسداران بوده که شامل ربودن کشتی‌های تجاری و گروگان گرفتن خدمه بوده است.

همین ماه گذشته، رژیم ایران نفتکش MV Southys، با پرچم ویتنام را در خلیج عمان توقیف کرد. به‌مناسبت چهل و دومین سالگرد تسخیر سفارت آمریکا در تهران در سال۱۹۷۹، رژیم ایران با پخش تصاویری از این کشتی در تلویزیون دولتی، تسخیر کشتی را جشن گرفت.

آخرین باری که جامعه بین‌المللی تلاش کرد امنیت دریایی خلیج‌فارس را پس از سیل حملات رژیم ایران علیه کشتی‌های تجاری جدی بگیرد، در تابستان ۲۰۱۹ بود. در آن زمان، درخواستها برای تشکیل ائتلاف بین‌المللی جدید برای جلوگیری از تجاوز رژیم ایران توسط اروپایی‌ها رد شد، زیرا نمی‌خواستند به‌عنوان حامی کارزار فشار حداکثری دولت ترامپ علیه تهران به حساب آیند.

آمریکا به‌عنوان قدرت برتر دریایی جهان، باید تلاشهای بازدارندگی و امنیتی جدیدی را در خلیج‌فارس رهبری کند. مسلماً، برخی از سیاستمداران آمریکایی هستند که این ایده را رد می‌کنند که آمریکا باید نقش مهمی در باز نگه‌داشتن تنگه هرمز ایفا کند، زیرا آمریکا نفت و گاز بسیار کمی از منطقه وارد می‌کند. این یک دیدگاه کوته‌بینانه است. آمریکا ممکن است به نفت خاورمیانه یا گاز طبیعی مایع آن وابسته نباشد، اما پیامدهای اقتصادی اخلال عمده در عرضه، در سراسر جهان موج خواهد زد.

رهبری آمریکا برای ایجاد بازدارندگی و امنیت در تنگه هرمز ضروری است، اما به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. جریان آزاد کشتیرانی از طریق تنگه هرمز نه تنها یک اولویت استراتژیک ایالات متحده، بلکه یک اولویت بین‌المللی است.

با روی کار آمدن رئیسی، انتظار داشته باشید که تحریکات سپاه افزایش یابد. پیشگیری از تجاوز رژیم ایران در خلیج‌فارس بسیار آسان‌تر از شکست دادن آن خواهد بود. چراغ های هشدار چشمک می‌زنند. زمان عمل فرا رسیده است.(سایت عرب نیوز۲۱ آبان)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/229883d3-da18-4579-aa30-b9c33c5bcc23"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات