728 x 90

عدم انتشار آمار تورم توسط بانک مرکزی، نشانه‌ای از وضعیت نگران‌کننده اقتصادی کشور

بحران افزایش قیمتها در ایران
بحران افزایش قیمتها در ایران

سایت حکومتی «اکو ایران» چهارشنبه ۲۷اردیبهشت، در گزارشی به‌نقل از یک منبع آگاه در بانک مرکزی از رشد ۷۰درصدی افزایش قیمت کالاها و خدمات در فروردین‌ماه امسال نسبت به همین ماه در سال گذشته خبر داد.

براساس این گزارش، نرخ تورم در فروردین ماه به ۶۸.۷درصد رسیده است، که تنها یک قدم تا تورم ۷۰درصدی فاصله دارد و بیشترین نرخ تورم در ۳۰سال اخیر را نشان می‌دهد.

اکو ایران اشاره کرده است که تورم در آخرین ماه سال گذشته به صورت صعودی افزایش یافته است و بانک مرکزی در حدود چهار هفته پس از پایان فروردین هنوز آماری از وضعیت تورم منتشر نکرده است. در حالی که یک منبع مطلع به اکو ایران اعلام کرده است که تورم ماهانه فروردین دومین رکورد در ۱۰ ماه اخیر است.

همچنین، با رشد بالای قیمتها در فروردین ۱۴۰۲، رشد نقطه‌ای بی‌سابقه در کشور رقم زده است. این رشد اغلب ناشی از افزایش قیمت خوراکی‌ها بوده است و به نظر می‌رسد در این ماه نیز تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

با توجه به این اطلاعات، رشد قیمت مصرف‌کننده در فروردین ماه و عدم انتشار آمار تورم توسط بانک مرکزی، وضعیت اقتصادی کشور را به چالش کشیده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9b4551da-cceb-45b3-85d6-91e220b75b72"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات