728 x 90

عبدالله المعلمی سفیر عربستان در سازمان ملل: رژیم ایران مذاکرات با ریاض را به بازی گرفته است

عبدالله المعلمی سفیر عربستان در سازمان ملل
عبدالله المعلمی سفیر عربستان در سازمان ملل

خبرگزاری رویترز روز ۲۲آذر در گزارشی از گفتگوهای رژیم آخوندی با عربستان به‌نقل از سفیر عربستان در سازمان ملل نوشت: رژیم ایران مذاکرات با ریاض را به بازی گرفته است.

عبدالله المعلمی، سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل گفت ریاض خواهان گفتگوهای اساسی‌تر با تهران است تا به رفتار جمهوری اسلامی در منطقه هم پرداخته شود، اما ایران تاکنون مذاکرات را «به بازی گرفته است».

المعلمی در گفتگو با روزنامه عرب‌نیوز که روز دوشنبه ۲۲آذر منتشر شد، گفت تاکنون در مذاکرات ایران و عربستان سعودی هیچ نتیجه مهمی حاصل نشده است.

او گفت: «ما مایلیم این مذاکرات را به سمت موضوعات اساسی سوق دهیم که شامل رفتار رژیم ایران در منطقه است».

نماینده عربستان سعودی اضافه کرد: «اما تا زمانی که مقامهای رژیم ایران به بازی با این مذاکرات ادامه دهند، این مذاکرات راه به جایی نخواهد برد.

وی افزود مقامهای رژیم ایران اهداف بلندمدتی نسبت به این گفت و گوها دارند. ولی ما علاقه‌یی به مذاکره به‌خاطر مذاکره نداریم.

پیش‌تر فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کرده بود که چهار دور پیشین مذاکرات این کشور با رژیم ایران اساسی نبوده است.

هم‌چنین روز دوشنبه، خبرگزاری دولتی اردن نوشت کارشناسان ایران و عربستان سعودی به‌تازگی جلسه‌یی درباره «مذاکرات امنیتی» را به میزبانی مؤسسه عربی برای مطالعات امنیت در امان، پایتخت اردن برگزار کرده‌اند.

یک دیپلمات ارشد ایرانی به رویترز گفت که هیچ مقام ایرانی در این مذاکرات شرکت نکرد.

او گفت: «آنچه در امان برگزار شد، یک نشست رسمی نبود. اما البته چندین دیدار بین دانشگاهیان برای درک بهتر واقعیت‌های بین دو همسایه مفید است».

هنوز هیچ مقام سعودی درباره خبر گفتگوهای ایران و عربستان سعودی در امان واکنشی نشان نداده است.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/82425ac4-b2c9-45e7-9fcb-47169ec9005b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات