728 x 90

عادل الجبیر: رژیم ایران پشت حملات اخیر به نفتکشها در دریای عمان بود

عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی
عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی

عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی در لندن در جمع خبرنگاران گفت: رژیم ایران پشت حملات اخیر به نفتکشها در دریای عمان بود.

عادل الجبیر افزود:‌ کشورش و هم‌پیمانان آن در حال رایزنی و بررسی "گزینه‌های مختلف" برای تضمین امنیت آبراه‌های منطقه هستند.

عادل الجبیر همچنین گفت: جامعه جهانی برای فشار بر رژیم ایران با هدف وادار کردن این رژیم به عقب‌نشینی از رفتارهای تهاجمی‌اش به اجماع رسیده و مصمم شده است. او تصریح کرد، اقدام رژیم ایران برای مسدود کردن تنگه هرمز با واکنش بسیار سهمگین و کوبنده‌یی مواجه خواهد شد.

 

وزیر مشاور در امور خارجی عربستان یادآور شد که نیاز همگان به خاورمیانه‌ای آرام و باثبات است ولی شرارت‌های رژیم ایران تاکنون مانع از تحقق این خواست همگانی شده است.

عادل الجبیر در پایان افزود: وقتی کشوری در روند تجارت دریایی اخلالی ایجاد می‌کند، در واقع بر عرضه انرژی و قیمت نفت اثر می‌گذارد که زندگی هر فردی را در جهان متأثر می‌کند، لذا تلاش برای رفع این تهدید بغرنج وظیفه همگانی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0d723d84-b7d9-4138-a709-26b4d2297e7f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات