728 x 90

عادل الجبیر: تلاش برای راضی نگاه داشتن ایران سبب تقویت رفتارهای خصمانه این کشور شد

عادل الجبیر
عادل الجبیر

عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی در مصاحبه با فاکس‌ نیوز سیاست‌های در پیش گرفته شده برای راضی نگاه داشتن رژیم ایران، را سبب تقویت رفتارهای خصمانه این رژیم دانست.

وی گفت که تاریخچه ۴۰سال گذشته رژیم ایران، تاریخچه‌ای از خصومت خصوصاً علیه عربستان سعودی بود.

 

عادل الجبیر افزود: وقتی که برخی از پرداخت پول یا تخصیص وام برای رژیم ایران حرف می‌زنند، در واقع تلاش می‌کنند این رژیم را راضی نگاه دارند و این رفتار خصمانه رژیم ایران را تقویت می‌کند.

عادل الجبیر به تاریخچه رژیم آخوندی اشاره کرد و افزود: به سفارتخانه‌هایمان حمله کردند، تلاش کردند حج را متوقف کنند، دیپلمات‌هایمان را در چند کشور ترور کردند و هسته‌های تروریستی در کشور مان ایجاد کردند و بمب‌گذاریهای سال ۱۹۹۶در برج‌های خوبر را انجام دادند و این فهرست بسیار طولانی‌تر است.

 

وزیر مشاور در امور خارجه عربستان اضافه کرد: رژیم ایران باید به قوانین بین‌المللی و حاکمیت کشورها و اصل عدم دخالت در امور دیگر کشورها ملزم شده و به آن احترام بگذارد.

عادل الجبیر جامعه جهانی را به تلاش برای مقابله با این رژیم دعوت کرد و گفت: ما پیش از این جهان را برای مقابله با رفتار خصمانه رژیم ایران فراخوانده‌ایم و باز هم این فراخوان را تکرار می‌کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/39815ddf-3832-4b2c-9790-0c352f182e62"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات