728 x 90

طرح صندوق بین‌المللی پول برای پایان دادن به بحران کرونا با ۵۰میلیارد دلار

صندوق بین‌المللی پول
صندوق بین‌المللی پول

صندوق بین‌المللی پول برای خاتمه دادن به بحران کرونا در جهان، طرح ۵۰میلیارد دلاری با هدف واکسیناسیون دست کم ۴۰درصد از جمعیت کل جهان را تا پایان سال جاری رونمایی کرد.
به گزارش یورونیوز کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول در اجلاس جهانی بهداشت که روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، در چارچوب نشست گروه ۲۰ در رم برگزار شد اعلام کرد: «در پیشنهاد ما اهداف تعریف نیازهای بودجه‌ای، بررسی و اقدامات عملی مشخص شده است».
هدف دیگر صندوق بین‌المللی پول در ادامه این طرح همانا واکسیناسیون ۶۰درصد از جمعیت کل جهان تا پایان سال۲۰۲۲میلادی است و از طرفی به روند بهبود اقتصاد جهانی کمک خواهد کرد.
تولیدکنندگان عمده واکسن جهان گفته‌اند میلیاردها دوز واکسن با قیمت پایین عرضه خواهند کرد.

در گزارش صندوق بین‌المللی پول آمده است: «اکنون پذیرفته شده است که پایان دائمی برای بحران اقتصادی بدون پایان یافتن بحران سلامت وجود نخواهد داشت. بنابراین پایان دادن به این بحران به نفع همه کشورهاست».

شایان ذکر است از زمان شروع همه‌گیری کووید-۱۹، بیش از ۳/۵میلیون نفر در جهان به‌دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/41bf336b-daca-4a8e-93f3-6d3cffefa720"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات