728 x 90

طرح راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌یی اتحادیه اروپا با هزینه ۶میلیارد یورویی

طرح ۶میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای
طرح ۶میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای

اتحادیه اروپا قصد دارد با پرتاب مجموعه‌یی از ماهواره‌ها، که اولین آنها در سال۲۰۲۴ عملیاتی می‌شود، اینترنت را در همه جا در حوزه قلمرو خود و هم‌چنین در سایر قاره‌ها قابل دسترس سازد.


یورونیوز روز سه‌شنبه ۲۶بهمن نوشت: کمیسیون اروپا قرار است امروز سه‌شنبه در استراسبورگ و در حاشیه نشست پارلمان اروپا مقررات مربوط به اتصال امن اینترنتی و مدیریت ترافیک فضایی را در قالب یک طرح ارائه کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه پرتاب یک مجموعه از ماهواره‌ها، با هدف ارائه اینترنت «از جمله در دورافتاده‌ترین مناطق اتحادیه اروپا و آفریقا» صورت می گیرد. یک مقام اتحادیه اروپا گفته است مهم‌ترین هدف این پروژه، توانایی برخورداری از اینترنت «در صورت خرابی زیرساخت‌های زمینی» است.


این پیشنهادها البته در مرحله بعد و برای اجرایی شدن باید توسط کشورهای عضو و پارلمان اروپا تأیید شوند.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت، هدف از این برنامه که تصویب آن برای ماه مارس برنامه‌ریزی شده است دادن ظرفیت واکنش مستقل به اتحادیه اروپا در برابر تهدیدات است.
هزینه پروژه اینترنت ماهواره‌یی ۵ تا ۶میلیارد یورو برآورد شده که قرار است یک‌سوم آن توسط کمیسیون، یک‌سوم توسط بخش خصوصی و یک‌سوم توسط کشورهای عضو تأمین مالی شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c4aacb3b-1627-4541-8414-8a108fea2efa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات