728 x 90

طرح جدید فروش بنزین یا آغاز گران کردن مجدد بنزین

گران شدن بنزین
گران شدن بنزین

طرح جدید فروش بنزین از روزهای آینده در جزیره کیش آغاز خواهد شد. شامگاه ۱۸بهمن ۱۴۰۰ تلویزیون حکومتی افق در خبر کوتاهی آغاز گران کردن مجدد بنزین را اعلام کرد در خبر منعکس شده از این تلویزیون حکومتی آمده است:

«اعلام کردند که ده روز آینده به‌صورت آزمایشی طرح اصلاحی بنزین را در جزیره کیش آغاز می‌کنند در طرح جدید به هر کد ملی ۲۰لیتر بنزین تعلق می‌گیرد. به‌صورت موقت در کیش اجرا میشه... ببینیم که ماجرای هدفمندی یارانه‌های سوختی به کجا میرسه».

 

این روش خامنه‌ای پس از قیام آبان است که هر گران شدنی را از مناطق دوردست، گام‌به‌گام و با شایعه و تکذیب و تأیید آغاز می‌کند تا شوک ناشی از گران کردن قیمتها را بگیرد. به‌عنوان نمونه روز ۹دی ایلنا خبر افزایش بنزین در کیش و قشم را تکذیب کرد. اما ایسنا روز ۱۲دی خبر طرح جدید بنزین را تأیید کرد.

یادآوری می‌شود؛

خامنه‌ای در دوران ریاست جمهوری‌اش، قیمت بنزین را سه برابرکرده و به لیتری ۳۰ریال افزایش داد.

رفسنجانی قیمت بنزین را لیتری ۵۰ریال کرد

خاتمی بنزین را به لیتری ۸۰۰ریال رساند

احمدی‌نژاد قیمت بنزین کوپنی را به لیتری ۱۰۰۰ و آزاد را به ۴۰۰۰ریال رساند.

تا نهایتاً روحانی بنزین را به لیتری ۱۵۰۰تومان سهمیه‌ای و ۳۰۰۰تومان آزاد تبدیل کرد که قیام آبان ۹۸ پاسخ مردم به آن بود.

اکنون خامنه‌ای با کاهش میزان بنزین کوپنی به ۲۰لیتر و با این تأیید و تکذیب‌ها تلاش می‌کند از شوک اجتماعی تغییر وضعیت ارائه بنزین کم کند. اقدامی که نتیجه آن نهایتاً در شهرهای بزرگ آشکار خواهد شد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f48d27f-1c6c-47e8-b9c3-835e9f5eff69"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات