728 x 90

طرح آمریکا جهت تداوم تحریمهای تسلیحاتی و اعمال تحریمهای بسیار سخت‌تر علیه رژیم ایران

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

روزنامه نیویورک تایمز۷ اردیبهشت۹۹ نوشت به عنوان بخشی از یک استراتژی پیچیده برای اعمال فشار روی شورای امنیت ملل متحد جهت تداوم تحریم‌های تسلیحاتی روی تهران یا اعمال مجدد تحریم‌های بسیار سخت‌تر روی این رژیم، مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا در حال آماده کردن یک استدلال حقوقی است که آمریکا کماکان یکی از شرکت‌کنندگان در توافق اتمی ایران است.

 

بر اساس این استراتژی یک قطعنامه جدید در شورای امنیت توزیع میشود که بعد از انقضای ممنوعیت فعلی در ماه اکتبر، کشورها را از صدور تسلیحات متعارف به ایران ممنوع می‌سازد.

 

نیویورک تایمز می‌افزاید: «طرح کلی‌تر دولت می‌تواند فراتر از اعمال تحریم‌های سخت‌تر روی رژیم ایران برود. بسیاری از مقامات ارشد دولتی می‌گویند تنها با درهم شکستن توافق است که خامنه‌ای و روحانی مجبور به مذاکره برای یک توافق کاملاً جدید خواهند شد که بیشتر مورد قبول ترامپ باشد.

 

پمپئو به نیویورک تایمز گفت: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که رژیم ایران ۶ ماه دیگر شروع به خرید تسلیحات متعارف کند. اوباما هیچگاه نباید موافقت می‌کرد که تحریم‌های تسلیحاتی ملل متحد پایان یابد».

وزیر خارجة آمریکا افزود:‌ «ما آماده بکارگیری تمامی گزینه‌های دیپلماتیک خود هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که تحریم تسلیحاتی در شورای امنیت ملل متحد باقی بماند».

 

پیشنویس قطعنامه آمریکا می‌گوید: «رژیم ایران نباید هیچ تسلیحات یا مواد مربوطه را مستقیم یا غیرمستقیم، از خاکش، توسط اتباعش یا با بکارگیری کشتی‌ها و هواپیماهایش، تأمین کند، بفروشد یا منتقل کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0f531bbf-0472-40c7-b506-6e12a5dcbcef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات