728 x 90

صافی الیاسری نویسنده سرشناس عراقی: نگرانی رژیم ایران از قیام مردم

قیام مردم ایران در دیماه 96
قیام مردم ایران در دیماه 96

صافی الیاسری نویسنده سرشناس عراقی طی مقاله‌یی در المدینه نیوز اردن به  نگرانی رژیم ایران از قیام مردم پرداخته است.

بخشهایی از این مقاله که روز 16اردیبهشت 97 منتشر شده در زیر می‌آید:

ذبح کلمه آزادی و شلاق کش کردن آن و بازداشت نویسنده و حتی خواننده آن برای آخوندها جدید نیست.

بنا‌به گزارشات سایتهای مقاومت ایران فقط در سال گذشته 70000نفر از کاربران اینترنت در ایران (192نفر در یک روز) دستگیر شدهاند و پاسدار سرتیپ هادی فر رئیس پلیس سایبری رژیم ایران موسوم به ”فتا“ گفت: در سال 1396 بیش از 7000هزار نفر از کاربران اینترنت بازداشت...و به مقامات قضایی تحویل داده شده‌اند...و در سال 1396 کشف بیش از 39000جرمهای الکترونیکی و رشد نزدیک به ۱۰برابری جرائم، به نگرانیهای ما افزوده است  

چند روز پیش از این صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه آخوندها گفته بود: «شبکه‌های اجتماعی برای تخریب ارکان نظام به خدمت نظام سلطه و مجاهدین در آمده است»

 وی سه ماه پیش نیز گفته بود «همه دستگاههای امنیتی موظفند با سرشاخه‌های داخلی که در فضای مجازی اقدام به همکاری با دشمنان و بیگانگان می‌کنند برخورد کنند»  

توسل حاکمان جنایتکار ایران به سرکوب گسترده اینترنتی قبل از هر چیز نشان‌دهنده ناتوانی رژیم از مقابله با خیزشهای مردمی است که این رژیم قرون‌وسطایی را نشانه رفته و خواستار سرنگونی تمامیت این رژیم است.

به دنبال قیام دسامبر گذشته ‌شورای امنیت رژیم اعلام کرد: «تصمیم گرفته شد که فعالیت این شبکه‌ها متوقف شود» تا علیه «آرامش کشور» به کار گرفته نشوند. آخوند احمد جنتی، رئیس خبرگان رژیم در همین باره گفت: «اگر فضای مجازی مهار شده بود کار به وضع فعلی نمی‌رسید. این فضای مجازی بلا و مشکلی است که به جان ما افتاده است».

مقاومت ایران بازداشت گسترده و سرکوب بی‌سابقه کاربران اینترنت را به‌شدت محکوم می‌کند و از عموم مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر، از جمله گزارشگر آزادی بیان و عقیده و گروه کار دستگیریهای خودسرانه و از اتحادیه بین‌المللی ارتباطات و دیگر ارگانهای ذیربط بین‌المللی می‌خواهد رژیم آخوندی را به‌خاطر این سرکوب وحشیانه که نقض بسیاری از معاهدات بین‌المللی است، قویاً محکوم کرده  و اقدامات ضروری برای آزادی دستگیر ‌شدگان و متوقف کردن این راهزنی اینترنتی به‌عمل آورند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0caee10d-a71c-4192-8d2a-16708011eabc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات