728 x 90

شیوع کرونا در جهان در ۲۴ساعت گذشته

کرونا در جهان
کرونا در جهان

شیوع جهانی گونه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا، از آمریکای لاتین و برزیل و مکزیک تا انگلستان و ایتالیا در اروپا و هم‌چنین در کشورهای جنوب آفریقا و ژاپن در شرق آسیا، در کانون نگرانی‌ها و تدابیر پیشگیرانه است.

در ژاپن، برای سرعت دادن به تست کرونا و گسترش تدابیر قرنطینه مبتلایان، کیت‌های آزمایش کرونا در دستگاههای خودکار به قیمت۴۰دلار به‌فروش می‌رسد.

در آمریکا در ایالت میشیگان آمریکا یک پسربچه به‌عنوان اولین بیمار مبتلا به‌گونهٔ جهش یافتهٔ آفریقای جنوبی شناسایی شده است.

در ایتالیا، طی ۲۴ساعت ۳۱۸نفر بر اثر کرونا جان باختند و به‌این ترتیب تعداد فوتی‌های کرونا در این کشور از مرز ۱۰۰هزار نفر گذشت. ایتالیا اینک بعد از انگلستان دومین کشور اروپایی است که به ۱۰۰هزار فوتی می‌رسد.

ماریو دراگی نخست‌وزیر ایتالیا گفت که درد و رنج بیشتری در راه است. روند شتاب گیرندهٔ تلفات در ایتالیا باعث نگرانی شده است. در حالی‌که ۵۰هزار نفر در۹ ماه اول فوت کردند، ۵۰هزار نفر بعدی تنها در سه ماه جان باختند. تعداد مبتلایان ایتالیا نیز در هفتهٔ گذشته نسبت به‌یک هفتهٔ قبل ۲۳درصد افزایش داشته.

در آلبانی در یک کودکستان در منطقهٔ «دورس» ۳۰ کودک به‌کرونا مبتلا شده‌اند.

دولت آلبانی اقدامات سختگیرانه‌ای را برای اجرای ضوابط مقابله با کرونا در پیش گرفته و طی روزهای شنبه و یکشنبه بیش از ۲۵۰۰نفر به‌دلیل نقض ضوابط جریمه شدند.

وزارت بهداشت آلبانی اعلام کرد در شبانه‌روز گذشته از ۲۷۰۸آزمایش انجام شده، ۶۸۳نفر معادل ۲۵درصد مبتلای جدید به‌کرونا تشخیص داده شدند در همین مدت ۱۷نفر جان باختند که آمار کل فوتی‌های آلبانی را به ۱۹۵۶نفر می‌رساند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d5b9cb85-c457-44d1-902e-084af3b86195"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات